بازسازی خانه با کمترین هزینه

شما با مطالعه این مقاله میتوانید پاسخ برخی از سوالاتتان در مورد بازسازی خانه با کمترین هزینه را پیدا کنید و روش ها و نکاتی را بیاموزید که خانه خودتان را ارزان بازسازی کنید. خانه ای که در آن زندگی میکنیم مهمترین و امن ترین مکان موجود برای هر شخصی است و حفظ زیبایی و بازسازیش یک از نکات تاثیر گذار بر زندگی هر فردی بوده و  به دلیل هزینه بر بود عده ای آن را جدی نمیگیرند. به همین دلیل تیم مانادنا بر آن شد که با تهیه این مقاله روش ها و نکاتی که باید در  بازسازی خانه با کمترین هزینه رعایت کنید را در اختیارتان قرار دهد و در صورت نیاز برای مشاوره در خدمت شما باشد. همچنین خواندن مقاله استاندارد های دکوراسیون داخلی خانه میتواند به شما در طراحی و بازسازی ایده آل و هرچه بهتر منزلتان کمک کند.

قبل از اینکه بازسازی را شروع کنید، باید برنامه‌ریزی مالی و زمانی را انجام دهید و در زمینه های طراحی و اجرای ساختمان نیز از افراد متخصص، حرفه ای و با تجربه بهره بگیرید و یک طرح ایده آل را در بازسازی خانه با کمترین هزینه به کار ببرید تا بتوانید با حس خوب و آرامش در آن زندگی کنید.

آشنایی با راهکارهای بازسازی خانه با کمترین هزینه

همه افراد دوست دارند در یک خانه زیبا زندگی کنند و زیبایی محیط خانه می تواند روحیه اعضای خانواده را بالا ببرد. ممکن است خانه ای که در آن زندگی می کنید، قدیمی شده باشد و به تعمیرات نیاز داشته باشد. لذا بازسازی خانه با کمترین هزینه، بهترین گزینه برای شما می باشد.

برای اینکه شما بتوانید با حداقل هزینه اقدام به بازسازی خانه خود نمایید، در ابتدا باید بدانید که کدام تعمیرات هزینه زیادی در بر دارد و چگونه می توانید با جایگزین کردن یک سری لوازم، هزینه های تعمیرات خود را کاهش دهید.

در ادامه مطلب جهت انجام بازسازی خانه با کمترین هزینه، روش هایی را ارائه می نماییم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر به اجرای مراحل بازسازی خانه خود بپردازید.

آشنایی با راهکارهای بازسازی خانه با کمترین هزینه

● بر اساس قدمت بنای خود اقدام به بازسازی نمایید

اگر خانه شما بسیار قدیمی است، باید حواستان باشد که امکان دارد مثلا لوله‌ های ساختمان بر اثر عمر بنای زیاد، دچار مشکل و پوسیدگی شده باشند. در این مواقع باید در نظر داشته باشید که با توجه به بودجه کم، در ابتدا به تعمیرات زیرساختی مانند لوله کشی و سیم کشی ساختمان بپردازید.

اگر به این قسمت ها اهمیت ندهید و بازسازی ظاهری ساختمان را انجام دهید، آنگاه احتمال دارد بعد از بازسازی، مثلاً ترکیدن لوله یا مشکلات دیگر سبب شود که بازسازی انجام شده تخریب گردد تا شما بتوانید مشکل زیرساختی به وجود آمده را رفع کنید. ولی اگر ساختمان شما زیاد قدیمی نباشد، می توانید بدون تعمیرات زیرساختی، به سراغ بازسازی خانه با کمترین هزینه بروید.

● نقشه و چارچوب خانه را عوض نکنید

در صورتی که می خواهید ظاهر خانه خود را مدرن تر نمایید، تنها به رنگ آمیزی و تغییر یک سری چیز های ساده بپردازید. زیرا اگر تخریب و بازسازی خانه به شکلی باشد که کل نقشه ساختمان تغییر کند، هزینه زیادی را در پی دارد و انجام این کار جهت بازسازی خانه با کمترین هزینه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

● شیرآلات ساختمان را تعویض نکنید

یک مورد از عملیات بسیار پرهزینه در بازسازی خانه، تعویض شیرآلات می باشد. همانطور که می دانید، انواع شیرآلات با کیفیتی که در بازار عرضه می ‌شوند، قیمت های زیادی دارند. اگر شما به علت بودجه کم قرار است شیرآلات ارزان و بی‌کیفیت را انتخاب نمایید، بهتر است از انجام این کار منصرف شوید و به طور کلی از عوض کردن شیرآلات بپرهیزید و در صورتی که می ‌توان از آنها استفاده کرد، فقط به تعمیر آن بسنده کنید.

● جهت تغییر رنگ دیوارها از کاغذ دیواری استفاده نکنید

تغییر رنگ دیوارها در بازسازی خانه با کمترین هزینه، نقش به سزایی دارد. زیرا موجب تغییرات ظاهری زیادی در خانه می ‌شود. این تغییر رنگ به دو روش انجام می گیرد، یک روش کاغذ دیواری می باشد که خرید و نصب آن هزینه بسیار بالایی دارد. روش دیگر، رنگ آمیزی دیوارها است که هزینه کمتری را در بر دارد. بنابراین اگر فضای خانه شما بزرگ می باشد و از دیوارهای زیادی تشکیل شده است، رنگ آمیزی دیوارها برای شما مناسب نمی باشد، چون می‌ خواهید بازسازی خانه با کمترین هزینه را انجام دهید.

افرادی هستند که علاقه زیادی به کاغذ دیواری دارند و می ‌خواهند حتماً از آن استفاده کنند. به این افراد پیشنهاد می ‌کنیم که یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانند و بقیه دیوارها را رنگ آمیزی نمایند و اتفاقاً یک سبک ترکیبی مدرن به وجود می ‌آید که بسیار زیبا و پرطرفدار است.

● از تعویض بدنه کابینت در صورتی که سالم باشد، خودداری کنید

باید بگوییم که تعویض کابینت در عملیات بازسازی خانه، یک مورد پرهزینه است. چون قیمت کابینت در بازار با توجه به ام دی افی که در آن به کار می‌ رود، بسیار گران است. در پروژه بازسازی خانه با کمترین هزینه، کابینت را عوض نکنید و فقط برای زیبایی ظاهری، در صورت سالم بودن بدنه آن، درهای کابینت را تغییر دهید و طرح جدیدی را به آن بدهید.

ولی اگر کابینت شما پوسیدگی دارد و می خواهید کابینت آشپزخانه را به طور کامل عوض کنید، بهتر است از کابینت های فلزی استفاده نمایید. زیرا از ام دی اف، ارزان تر می باشند و در عین حال، از کیفیت خوبی هم برخوردار هستند.

نکات مهم در نوسازی و بازسازی خانه با کمترین هزینه

تعیین میزان و حجم بازسازی خانه

یک نکته مهمی که در بازسازی خانه با کمترین هزینه وجود دارد، این است که قبل از هرگونه اقدامی، ابتدا باید بدانید که بازسازی کدام قسمت از خانه برایتان اهمیت بیشتری دارد. یعنی چه چیزی در خانه موجب نارضایتی شما شده است که می خواهید آن را تغییر دهید. شاید بگویید که سبک آشپزخانه را دوست ندارید یا یک آشپزخانه مدرن مد نظر شما می باشد.

در طراحی داخلی خانه و اقدام برای بازسازی، سعی کنید همه فضاهای خانه را تا حدودی تغییر دهید و در این مورد مهم، به هیچ وجه احساسی تصمیم نگیرید و بازسازی خانه با کمترین هزینه را حتماً مورد توجه قرار دهید و قبل از خرید مصالح مختلف برای بازسازی و تعمیرات، از چند مرکز خرید قیمت بگیرید و آنجایی که قیمت مناسب تری دارد را جهت خرید وسایل و تجهیزات مورد نظرتان انتخاب کنید. در صورت نیاز میتوانید برای مشاوره تیم مانادنا چوب تماس بگیرید.

برنامه ریزی برای بازسازی

وقتی که ما به یک تغییر و تحول اساسی در خانه خود فکر می ‌کنیم، بازسازی و نوسازی آن می ‌تواند این تحول را به وجود آورد. در بعضی مواقع افراد به بازسازی ساختمان بدون برنامه ریزی و در نظر گرفتن هزینه آن می‌ پردازند ولی بعد از مدتی می ‌فهمند که اشتباه کرده اند و دچار ضررهای مالی زیادی شده ‌اند.

بنابراین قبل از اینکه بازسازی را شروع کنید، باید برنامه‌ریزی مالی و زمانی را انجام دهید و در زمینه های طراحی و اجرای ساختمان نیز از افراد متخصص، حرفه ای و با تجربه بهره بگیرید و یک طرح ایده آل را در بازسازی خانه با کمترین هزینه به کار ببرید تا بتوانید با حس خوب و آرامش در آن زندگی کنید.

مشاوره با متخصصان

وقتی قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید، بهتر است از یک شرکت دکوراسیون مشاوره بگیرید. زیرا با ایده‌ های مناسب در اجرای کار، کمک شایانی به شما می کنند. شما قبل از بازسازی ساختمان خود می توانید طرح سه بعدی منزل خود را ببینید و تغییراتی که در ذهنتان است را مشخص کنید. زیرا بعد از اجرای بازسازی، ممکن است از طرح جدید خوشتان نیاید.

همچنین شما می توانید هزینه بازسازی را قبل از شروع کار، برآورد کنید. زیرا اولین گام در بازسازی خانه با کمترین هزینه، برنامه ریزی مالی می باشد. زمان انجام کار نیز بسیار مهم است که باید مشخص شود. در طراحی عجله نکنید چون باید چندین سال داخل آن خانه زندگی کنید.

معمولاً مواردی که باعث می‌شود افراد به فکر بازسازی خانه بیفتند، کلنگی بودن، فرسودگی یا آتش سوزی و غیره می باشد. هزینه واقعی جهت بازسازی خانه، به عوامل متعددی از جمله قیمت نیروی کار، مصالح مورد نیاز و حمل و نقل آن بستگی دارد که کاری تجربی و دقیق است.

از این رو تیم متخصص مانادنا آماده است با انجام مشاوره های تخصصی و دقیق، بهترین راه را برای بازسازی خانه در پیش پایتان بگذارد.

عملیات کلی بازسازی خانه و برآورد هزینه آن

عملیات کلی بازسازی خانه

 

● برنامه ریزی مالی و طراحی

قبل از اینکه بازسازی انجام شود، تهیه نقشه ای که شامل مناطق جدید می باشد، در بازسازی بسیار مهم است.

● مقاومت سازه ای

بازسازی خانه نباید باعث خطرات مقاومت سازه ای شود. مخصوصاً در خانه ‌های قدیمی که معمولاً دیوارها باربر هستند، نباید آنها را تخریب کرد.

● تخریب و نوسازی

خراب کردن و از بین بردن قسمت هایی از خانه برای فضای جدید را شامل می ‌شود.

● لوله کشی و سیم کشی

بخش های حساس ساختمان، لوله کشی و سیم کشی می باشند که در هنگام تخریب باید نکات ایمنی را رعایت کرد تا به آنها آسیب وارد نشود.

● درب و پنجره

در بازسازی خانه، نصب درب و پنجره جدید بسیار با اهمیت می باشد.

● رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی دیوارها و یا استفاده از کاغذ دیواری، بر اساس سلیقه شخصی کارفرما صورت می ‌پذیرد.

● کفپوش خانه

کفپوش می ‌تواند شامل پارکت یا سرامیک باشد و طبق دکوراسیون و ظاهر خانه انتخاب می شود.

روش های اصولی برای بازسازی خانه با کمترین هزینه

1. مصالح متوسط خریداری نمایید

برای اینکه خانه ای زیبا داشته باشید، لازم نیست که حتماً از مصالح گران قیمت استفاده کنید. موارد زیادی وجود دارد که از نظر ظاهری و کیفیت تا حدودی یکسان هستند و می‌ توان از مصالح ارزانتر در این زمینه بهره گرفت.

2. جزئیات را در نظر بگیرید

مطمئن شوید که طراحی مورد نظر شما، دقیق باشد تا هزینه‌ های اضافی به بار نیاورد. مشکلاتی نیز وجود دارند که آنها را نمی توان در بازسازی پیش‌ بینی کرد و ممکن است هزینه را بیشتر کند.

3. از بازسازی کامل خودداری کنید

به جای اینکه نوسازی کامل انجام دهید، فضاهایی که بیشتر به تعمیرات نیاز دارند را بازسازی نمایید. سوالی که برای همه مالکان قبل از بازسازی پیش می ‌آید، این است که، هزینه بازسازی چقدر می شود؟ آنها به این فکر می‌ کنند که بعد از بازسازی، در صورتی که تصمیم به فروش بگیرند، بازدهی مثبتی دارد یا نه؟

راهکارهایی برای بازسازی خانه با کمترین هزینه

در این گونه مسائل که صاحبخانه می‌ خواهد هم پولی را که هزینه کرده، در آینده افزایش یابد و هم بازدهی مناسبی نیز داشته باشد، به نحوه بازسازی خانه مربوط می ‌شود. هر چقدر طراحی جدید، با کیفیت تر باشد، انتظارات برای فروش خانه بیشتر می‌ شود. به هر حال، با بودجه بندی صحیح می‌ توانید خانه ای را که در ذهن داشتید را در واقعیت ببینید و از آن به خوبی استفاده کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *