نکات طلایی در رابطه با دکوراسیون خانه کوچک

یکی از مهمترین دغدغه های افرادی که خانه کوچک دارند دکوراسیون داخلی خانه کوچکشان است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و یا در این مورد کنجکاوید این مقاله را تا انتها بخوانید تا نکات طلایی و کلیدی در مورد دکوراسیون داخلی خانه کوچک و نکاتی که باید رعایت شود تا خانه بزرگتر نشان دهد را بیاموزید. همچنین شما اگر به دکوراسیون داخلی علاقه مندید میتوانید مقاله های مربوط به دکوراسیون را مانند انواع دکوراسیون داخلی در سایت ما مطالعه کنید و یا در صورت نیاز با ما تماس بگیرید تا در این باره به شما مشاوره دهیم و به شما در این مورد کمک کنیم.

امروزه به دلیل بیشتر شدن جمعیت و بالا رفتم قیمت خانه‌ ها دیگر، آن خانه‌ های بزرگ و حیاط ‌دار و گسترده قدیمی جای در زندگی ‌های افراد ندارند. همان‌ طور که همه شما می‌دانید امروزه آپارتمان ‌نشینی در شهر های بزرگ گسترش پیدا کرده ‌است و متراژ آپارتمان ‌ها نیز به دلیل قیمت‌ های سرسام‌آور خانه‌ ها پایین‌ تر آمده‌است تا همه افراد توانایی خریداری و زندگی کردن در این آپارتمان ‌ها را داشته باشند. به وجود آمدن این موارد باعث شده است که بسیاری از افراد نگران دکوراسیون خانه کوچک خودشان باشد. 

این خانه‌ ها فضای آن ‌چنانی برای مانور دادن وسایل و دکوراسیون ندارند اما به ‌هر حال افراد بسیار زیادی علاقه‌ مند هستند که در همین خانه ‌های کوچک خود نیز یک دکوراسیون متناسب را داشته باشند تا بتوانند از زندگی کردن در آن خانه لذت ببرند. دکوراسیون خانه کوچک قواعد و قوانین مخصوص به خود را دارد که شما می‌توانید با توجه به این قواعد و قوانین یک دکوراسیون متناسب و مفید را برای خانه‌ های کوچک خودتان داشته باشید.

 طراحان بسیار زیادی امروزه در زمینه دکوراسیون خانه کوچک فعالیت می‌کنند و کوشیدند که با گسترش دادن ایده‌ های متناسب برای دکوراسیون این منزل ‌ها، تا آنجا که می‌توانند شرایط زندگی را برای افراد راحت ‌تر کنند. ما در ادامه بیشتر در رابطه با نکات مهم در رابطه با دکوراسیون این نوع خانه ‌ها برای شما صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز کنجکاو هستید که بیشتر در رابطه با دکوراسیون این خانه‌ ها بدانید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق نشیمن

یکی دیگر از مواردی که برای دکوراسیون خانه کوچک بسیار مفید و تاثیر گذار می‌باشد استفاده از رنگ ‌های روشن مانند رنگ سفید برای دیوار ها می‌باشد. توجه نمایید که اگر شما می‌خواهید که دیوار های خودتان را رنگ کنید، سعی کنید که حتما از رنگ‌ های روشن و سفید برای رنگ کردن دیوار ها استفاده کنید. همچنین بهتر است که برای دکوراسیون خانه کوچک از کاغذ دیواری استفاده نکنید زیرا کاغذ دیواری خود به‌ خود باعث کوچک ‌تر دیده شدن محیط می‌شود اما اگر به هر دلیلی شما علاقه‌ مند می‌باشید که از کاغذ دیواری برای دکوراسیون خانه کوچک استفاده کنید، حتما از کاغذ دیواری ‌های رنگ بسیار روشن استفاده کنید تا فضا را دل‌باز تر نشان دهید. همچنین سعی کنید که پارکت کف خانه خود را نیز از رنگ ‌های روشن انتخاب کنید تا این ‌موضوع نیز هارمونی متناسبی با دیوار های شما داشته باشد، هم چنین باعث زیباتر و بزرگ‌تر دیده شدن محیط زندگی شما شود.

توجه به آشپزخانه در دکوراسیون خانه کوچک

یکی از مواردی که می‌تواند در دکوراسیون خانه کوچک به شما کمک کند این است که شما به دکوراسیون آشپزخانه خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. برای مثال برای جمع ‌و جور کردن و مناسب‌ تر کردن آشپزخانه خودتان، می‌توانید سینک ظرف ‌شویی و گاز و یخچال را در یک مکان قرار دهید تا دسترسی آسان به تمام این سه مورد داشته باشید. استفاده از کابینت ‌های بلند برای آشپزخانه‌ های کوچک یک انتخاب ایده ‌آل می‌باشد زیرا فضای بیشتری را به شما هدیه می‌دهد و در عین‌ حال آشپزخانه شما را نیز مرتب‌تر نشان می‌دهد.

 توجه کنید که همچنین تا جایی ‌که می‌توانید سعی کنید که به ‌هیچ ‌عنوان روی کابینت‌ های خود را از وسیله پر نکنید زیرا این کار آشپزخانه شما را شلوغ‌تر نشان می‌دهد و باعث کوچک ‌تر دیده شدن خانه شما می‌شود. همچنین علاوه‌ بر چیدمان آشپزخانه، انتخاب رنگ کابینت مناسب نیز تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون خانه شما خواهد داشت. اگر رنگ کابینت‌ ها و دیوار های شما با یکدیگر هماهنگ باشند این کار به بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه شما کمک می‌کند. 

علاوه بر این موارد سعی کنید که کف و پارکت آشپزخانه خود را نیز در رنگ ‌های روشن طراحی کنید تا بتوانید آشپزخانه خود را دل‌باز تر و زیباتر نشان دهید. توجه نمایید که میز ها و همچنین صندلی ‌های بسیار جدید برای فضا های کوچک طراحی شدند شما می‌توانید به ‌عنوان میز ناهارخوری برای آشپزخانه خودتان از این ست های متناسب استفاده کنید. 

توجه به آشپزخانه در دکوراسیون خانه کوچک

نور طبیعی را به خانه خودتان راه دهید

یکی دیگر از موارد مهم برای دکوراسیون خانه کوچک استفاده و استقبال از نور طبیعی می‌باشد. توجه کنید که استفاده از پرده‌ های کلفت و ضخیم و جلوگیری از ورود نور طبیعی به داخل خانه باعث دلگیر تر و کوچک‌تر دیده شدن خانه می‌شود. سعی کنید که پنجره‌ های خود را تنها با پرده ‌های شفاف و ساده بپوشانید تا علاوه ‌بر صرفه‌جویی در مصرف برق، باعث زیباتر و دل‌باز دیده‌تر ابراز تر دیده شدن خانه شما شود.

نور طبیعی را به خانه خودتان راه دهید

تقارن را در منزل خود رعایت کنید 

یکی دیگر از نکات بسیار مهم و تاثیر گذار در بهتر دیده شدن دکوراسیون خانه کوچک رعایت تقارن در منزل می‌باشد. به ‌طور کلی تغییر دکوراسیون در خانه کوچک باید به صورتی باشد که تقارن در تمام نقاط منزل رعایت شود. شما نمی‌توانید تمامی وسایل منزل خود را در یک گوشه قرار دهید و یک گوشه‌ای دیگر از خانه خودتان را خالی بگذارید. این ‌موضوع باعث به‌ هم ‌ریخته تر دیده شدن منزل شما می‌شود و تقارن داخل خانه‌ی شما را از بین می‌برد. سعی کنید که برای مثال مبل‌ ها را رو به‌ روی یکدیگر قرار دهید و همچنین تلویزیون خود را نیز در یک نقطه مناسب که  دید رس همه نقاط خانه است، قرار دهید تا بتوانید دید کافی و مناسبی به آن داشته باشید. 

از وسایل رنگی با تناژ روشن استفاده کنید

سعی کنید که از وسایل رنگی با تناژ روشن استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون خانه کوچک تاثیرگذار می‌باشد این است که شما از ابزار دکوری مناسب استفاده کنید. بعضی از افراد به دلیل کوچک بودن خانه‌ های خود استفاده از لوازم دکوری را به ‌طور کامل از دکوراسیون خانه کوچک حذف می‌کنند و تنها از لوازم ضروری برای دکوراسیون استفاده می‌کنند. این‌ موضوع کاملاً اشتباه می‌باشد و شما باید در زندگی خودتان نشاط و شادابی داشته باشید. برای این کار سعی کنید که از لوازم ضروری و و متناسب برای منزل خودتان مانند گلدان ‌های کوچک استفاده کنید. توجه کنید که تنها به دلیل این‌ که خانه شما کوچک می‌باشد نمی‌توانید استفاده از لوازم ضروری را لوازم تزیینی را از خانه خودتان حذف کنید زیرا این لوازم تزیینی به خانه شما رنگ و بو و سرزندگی می‌دهند.

از آینه‌ ها استفاده کنید

توجه کنید که استفاده از آینه‌ ها در دکوراسیون خانه کوچک بسیار مهم می‌باشد زیرا استفاده از آینه‌ های بزرگ و متناسب می‌تواند خانه شما را بزرگ‌تر نشان دهد. علاوه ‌بر این موضوع، آینه‌ ها تاثیر بسیار زیادی در تنظیم نورپردازی خانه شما خواهند داشت و شما می‌توانید با استفاده از آینه ‌ها تا آنجا که می‌توانید نورپردازی خانه خودتان را بهتر کنید.

پرده‌ های اتاق نشیمن خود را بالاتر نصب کنید

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون خانه کوچک بسیار مهم و تاثیرگذار می‌باشد این است که هر چه پرده‌ های شما به سقف نزدیک ‌تر باشند، سقف ‌خانه شما بلندتر به ‌نظر می‌رسد و این‌ موضوع می‌تواند در نهایت باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه‌ی شما شود. شما حتما باید هنگام خرید پرده ها این ‌موضوع را در نظر بگیرید و از یک پرده‌ی متناسب با متراژ خوب برای اتاق‌خواب و اتاق نشیمن خودتان استفاده کنید زیرا بزرگ‌تر دیده شدن خانه یکی از نکات مهم در دکوراسیون خانه کوچک می‌باشد.

پرده‌ های اتاق نشیمن خود را بالاتر نصب کنید

همیشه فضای خانه خودتان را مرتب نگه دارید 

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون خانه کوچک بسیار تاثیر گذار و مهم می‌باشد مرتب نگه ‌داشتن همیشگی خانه می‌باشد. توجه نمایید که حتی خانه ‌های بسیار بزرگ اگر به‌ صورت نامرتب نگه‌ داشته شوند بسیار کوچک و دلگیر به‌نظر می‌رسند، پس اگر می‌خواهید که در زمینه دکوراسیون خانه کوچک موفق عمل کنید سعی کنید که همیشه خانه‌ی خودتان را مرتب نگه دارید و از بهم ریختن آن جلوگیری کنید و هر چه خانه شما مرتب‌تر و خلوت‌تر باشد بزرگ‌تر دیده خواهد شد و می‌تواند برای شما مفیدتر باشد.

جمع‌ بندی

به‌ طور کل دکوراسیون خانه کوچک آن ‌قدر که به ‌نظر می‌رسد سخت نیست، شما تنها می‌توانید با حذف و وسایل غیر ضروری و استفاده از وسایل متناسب با دکوراسیون خانه خودتان، یک کلکسیون بسیار زیبا و چشم ‌نواز را برای خانه خودتان داشته باشید. توجه نمایید که استفاده از لوازم ضروری در اندازه متناسب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون خانه کوچک خواهد داشت. برای مثال شما نباید به ‌هیچ ‌عنوان از مبل‌ های بسیار بزرگ برای دکوراسیون خانه کوچک استفاده کنید. این مبل‌ ها علاوه‌ بر نشیمن کوچک جای شما را نیز اشغال خواهند کرد و همچنین دید خوبی را نیز به منزل شما نمی‌دهند. علاوه ‌بر این موضوعات مبل ‌های بزرگ در خانه ‌هایی زیباتر دیده می‌شوند که فضای بسیار بزرگی دارند و شما با خرید مبل ‌های بزرگ نه ‌تنها فضای خانه خود را اشغال می‌کنید بلکه از دیده شدن جلوه زیبایی مبلمان خود نیز جلوگیری می‌کنید. به ‌همین دلیل شما باید سعی کنید که از لوازم و ابزار ها در اندازه ‌های متناسب و مفید برای دکوراسیون خانه کوچک استفاده کنید. توجه به اندازه‌ ها در دکوراسیون خانه کوچک بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و شما نباید به ‌هیچ ‌عنوان اهمیت این‌موضوع را نادیده بگیرید. شما می‌توانید برای دکوراسیون خانه ‌های خودتان از افرادی که در این زمینه متخصص می‌باشند نیز مشاوره بگیرید تا بتوانید یک دکوراسیون متناسب با سلیقه خود را برای خانه خودتان داشته باشید.

2 Comments

  • سلام من رشتم معماری طراح داخلی می خواستم کمکم کنید بهم بگید مهم ترین فاکتوری که توی دکوراسیون خانه کوچک تاثیر میذاره که اونو بزرگتر جلوه بده دقیقا چیه ؟

    • با سلام کاربر گرامی، همانوطور که در مقاله توضیح داده شده است فاکتورهای مهمی در دکوراسیون خانه کوچک نقش دارند تا یک خانه کوچک را بزرگتر جلوه بدهند اما مهم ترین آن ها به نظر فاکتور نور و استفاده از تناژهای رنگی روشن که به همان نور بر می گردد چرا که استفاده از تناژهای رنگی روشن سبب می شود که نور در خانه منعکس شود و فضا را بزرگتر نشان می دهد در واقع به طور کلی باید تمام تلاش خود را بکنیم که جریان نور در خانه بهتر منعکس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *