کابینت ام دی اف
کابینت آشپزخانه یکی از قسمت های اصلی خانه می باشد که توجه به آن بسیار حائز اهمیت می باشد. همان طور که احتمالا می دانید امروزه استفاده از کابینت ام دی اف به عنوان یکی از بهترین گزینه ها شناخته شده است و استفاده از آن را در اکثر خانه ها می توان مشاهده کرد. فضاسازی و تزئین محیط آشپزخانه، تاثیر بسیار زیادی روی طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد. از آنجایی که امروزه تمایل مردم برای استفاده از کابینت های مدرن زیاد شده است. و از آشپزخانه های جدید و به روز استفاده می کنند. اتاق نشیمن با آشپزخانه تلفیق شده است. بنابراین باید در انتخاب وسایل و کابینت ام دی اف آشپزخانه دقت کنید. که آن را مطابق با طراحی داخلی منزل انتخاب کنید. بنابراین برای سفارش کابینت آشپزخانه باید انواع مختلف آن را بشناسید. و طرح های مختلفی که وجود دارد را ببینید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در سایت مانادنا عکس بهترین کابینت ام دی اف را در طرح های مختلف برای شما قرار داده ایم.  همچنین برای اطلاع از هزینه کابینت ها میتوانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. تا از مشاوره رایگان کارشناسان مانادنا بهره مند شوید.  علاوه بر این در فروشگاه سایت مانادنا امکان خرید برچسب های متنوع کابینت وجود دارد. 

همان طور که می دانید آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه می باشد که توجه به دکوراسیون آن امری ضروری است. المان های مختلفی در دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار می باشد که یکی از مهم ترین آن ها کابینت می باشد. امروزه استفاده از کابینت ام دی اف جای خود را به انواع کابینت های فلزی قدیمی داده است و استفاده از این نوع کابینت ها از آن جهت جایگزین کابینت های قدیمی شده است که توانسته است تحولات عظیمی در دکوراسیون داخلی و در واقع زیبایی محیط خانه به وجود آورد. امروزه انواع مختلف کابینت ام دی اف را می توان در بازار یافت که هر یک متناسب با سلیقه و نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

کابینت ام دی اف

در رابطه با ساخت کابینت ام دی اف و یا به عبارت درست تر ساخت مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت ام دی اف باید گفت که این کابینت ها از قطعات خرد شده چوب ساخته شده اند که با نوعی چسب به نام چسب رزین، خرده چوب ها را با چسب مخلوط کرده و مخلوط به دست آمده را به وسیله ی دستگاه های مخصوص فشرده می کنند. در نهایت مخلوط به دست آمده را با حرارت مشخصی خشک می کنند که در نهایت این کار تخته فیبر به دست می آید. البته میزان فشرده کردن مخلوط می تواند در چگالی تخته ها تاثیرگذار باشد. تخته های به دست آمده را در اندازه های مختلف برش می دهند و به این ترتیب کار ساخت ام دی اف به پایان می رسد.

مواد مورد نیاز برای ساخت انواع ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف

ام دی اف (MDF) مخفف شده کلمه ی انگلیسی  Medium density fiberboard می باشد که معنای آن تخته فیبری با چگالی متوسط است. در تولید کابینت های ام دی اف تکه های سخت و نرم چوب ها با مقادیری از رزین و موم مخلوط می شوند و تحت فشار و گرما به تخته فیبر تبدیل خواهند شد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

مزایای کابینت ام دی اف

همان طور که می دانید هنگامی که استفاده از یک محصول افزایش می یابد می توان این افزایش استفاده را ناشی از مزایای آن محصول در نظر گرفت که کابینت ام دی اف هم از این موضوع مستثنی نیست و قطعا مزایای بی شمار آن باعث شده است که استفاده از آن روز به روز در حال افزایش باشد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ کابینت ام دی اف ثابت می باشد و در اثر عوامل مختلف هیچ گونه تغییر رنگی در آن به وجود نخواهد آمد.
  • بافت این نوع کابینت ها ثابت می باشد و این موضوع به دلیل نوع ساخت آن می باشد.
  • هزینه ی آن نسبت به کابینت هایی که از جنس چوب می باشند پایین تر است و علت این موضوع را می توان این گونه توضیح داد که ورقه های ام دی اف از چوب خرده شده ساخته می شوند.
  • امکان برش در هر اندازه ای برای آن وجود دارد و می توان انواع مدل های مختلف را برای ساخت کابینت ام دی اف طراحی کرد.
  • امکان طراحی آن در مدل ها و رنگ های مختلف وجود دارد چرا که امکان رنگ پذیری در ام دی اف وجود دارد.
  • کابینت ام دی اف مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارد و به همین دلیل استفاده از آن در محیط آشپزخانه می تواند گزینه ی مناسبی باشد.
کابینت های ممبران یا همان وکیوم
  • کابینت ام دی اف صاف و صیقلی می باشد و از یکپارچگی خوبی برخوردار می باشد.

  • تمیز کردن این کابینت ها بسیار راحت می باشد که این دلیل باعث شده کابینت ام دی اف در بین مردم بسیار محبوب واقع شود. دلیل این امر این است که پوشش روی ام دی اف وینیل می باشد که بهترین نوع پوشش برای این کابینت هاست.

  • در تمامی فضای آشپزخانه شما امکان طراحی را دارد.

  • طول عمر بالا

  • مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش از خود نشان می دهد.

  • از چوب های بازیافتی برای تولید کابینت های ام دی اف استفاده می شود، بنا براین این دسته از کابینت ها به محیط زیست کمک می کنند.

معایب کابینت ام دی اف

معایب کابینت ام دی اف

  • مقاومت کابینت ام دی اف در برابر آب و رطوبت بسیار پاییم است و اگر آب و یا هر گونه رطوبت به آن ها نفوذ کند باعث متورم شدن کابینت می شود. البته این مشکل را با کشیدن روکش بر روی ام دی اف حل می کنند و آن را ضد آب و رطوبت می کنند.
  • کابینت ام دی اف به تنهایی مقاومت نسبتا بالایی از خود نشان می دهد اما اگر به دلیلی کابینت شکسته شود و یا ترک بخورد، اینکه بخواهیم دوباره آن را بچسبانیم کار سختی خواهد بود.
مزایای کابینت ام دی اف

معرفی انواع کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف مورد استفاده در مکان های مختلف نشان دهنده ی این موضوع است که متریال مورد استفاده برای هر یک از آن ها متفاوت می باشد. از همین رو می توان نتیجه گرفت که ام دی اف در انواع مختلفی ساخته می شود که بر همین اساس دسته بندی های مختلفی را برای آن در نظر گرفته اند که در ادامه به معرفی برخی از این دسته بندی ها خواهیم پرداخت.

کابینت‌های آشپزخانه معمولا بر اساس جنس متریال به کار رفته در آنها به سه نوع فلزی، چوبی و کامپوزیت دسته بندی می شوند. یکی از انواع کابینت‌های آشپزخانه ای که بسیار رایج هستند، کابینت‌های ام‌دی‌اف بوده که در گروه کابینت های کامپوزیتی می باشند. ساختار اصلی کابینت های ام دی اف همان ام دی اف می باشد. انواع مختلف کابینت های آشپزخانه ام دی اف عبارتند از :

کابینت های ام دی اف با روکش مقاوم در برابر اشعه یو وی

کابینت های ام دی اف با روکش های یو وی که در برابر شعه یو وی مقاومت می کند.
کابینت آشپزخانه طرح چوب چیست؟

کابیت ام‌دی‌اف با روکش هایی از جنس چوبی (کابینت طرح چوبی – Veneer)

دسته بندی بر اساس نوع متریال

  1. ساده: همان طور که از نام این نوع ام دی اف بر می آید از هیچ گونه روکش خاصی بر روی آن استفاده نشده است و همان ورقه های ام دی اف ساده می باشند که برای ساخت انواع کابینت مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. براق: این نوع از ام دی اف ها نسبت به ام دی اف های ساده براق تر می باشند و درخشش نسبتا خوبی دارند. به طور کلی فرق این نوع ام دی اف نسبت به ام دی اف های ساده میزان براق بودن آن ها می باشد.
  3. های گلاس: در بین انواع ام دی اف، نوع های گلاس آن یکی از جذاب ترین نمونه ها می باشد که به دلیل درخشندگی بالایی که دارند مورد توجه قرار گرفته اند. در واقع میزان درخشندگی و براق بودن این نوع ام دی اف ها را می توان به میزان بسیار بالا در نظر گرفت.

دسته بندی بر اساس سایز ام دی اف

با توجه به این که از ورقه های ام دی اف برای موارد مختلفی از جمله ساخت کابینت ام دی اف استفاده می کنند لازم است که آن را در ابعاد و سایز های مختلف تولید نمایند. شناخت این سایز بندی ها از این جهت که در محاسبه های فنی برای ساخت کابینت ها و قیمت گذاری ها موثر می باشند حائز اهمیت هستند.

تاثیر کابینت ام دی اف در دکوراسیون داخلی

علاوه بر مواردی که در رابطه با دسته بندی انواع ام دی اف بیان شد دسته بندی های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال ورقه های ام دی اف را از نظر تعداد لایه های به کار برده شده در آن به دو گروه تک لایه و سه لایه دسته بندی می کنند. همچنین با توجه به این که این نوع ورق ها با چگالی های مختلف تولید می شوند می توان یکی از معیار های دسته بندی را همین مورد در نظر گرفت. از همین رو می توان گفت سه نوع ورق ام دی اف سبک، نیمه سنگین و سنگین در بازار موجود می باشد.

جدید ترین مدل های کابینت ام دی اف در بازار

معمولا هنگامی که افراد به فکر استفاده از کابینت ام دی اف می افتند این سوال برای آن ها به وجود می آید که کدام مدل آن به روز تر می باشد و در واقع به دنبال جدید ترین مدل های کابینت ام دی اف می باشند. از همین رو قصد داریم در این مطلب شما را با برخی از به روز ترین مدل های کابینت MDF آشنا کنیم.

مدل های به روز کابینت ام دی اف

1. کابینت های سفید:

با توجه به این که رنگ سفید یکی از رنگ های پرطرفدار در طراحی داخلی می باشد کابینت های سفید هم به یکی از پرطرفدارترین کابینت ها تبدیل شده است و جای خود را به کابینت های قهوه ای گذشته داده است. برای این نوع کابینت ام دی اف بهتر است از ترکیب دو رنگ سفید و مشکی استفاده کرد که رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی انتخاب شود. استفاده از این کابینت ها زمینه را برای به چشم آمدن بهتر طراحی داخلی فراهم می کنند.

البته استفاده از رنگ سفید به تنهایی برای آشپزخانه های کوچک می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. همچنین استفاده از رنگ سفید به همراه رنگ نقره ای به یکی از ترکیب رنگ های جذاب تبدیل شده است که در سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این ترکیب رنگ زمینه را برای به چشم آمدن رنگ سوم نیز فراهم می کند. برای مثال می توانید از انواع رنگ های خاص مانند بنفش یا بادمجانی در کنار آن استفاده کنید. البته رنگ سوم باید به مقدار بسیار کم مورد استفاده قرار گیرد.

جدید ترین مدل های کابینت ام دی اف

2. کابینت های بدون دستگیره

یکی دیگر از انواع کابینت ام دی اف که استفاده از آن بسیار افزایش یافته است کابینت های بدون دستگیره می باشند. در این مدل می توان از اپن جزیره ای استفاده کرد و برای آن از بخش های دکوراتیو نیز استفاده نمود تا به این ترتیب جذابیت دو چندانی به آن بخشید.

کابینت‌های بدون دستگیره یا همان “کابینت بدون دستگیره”، یک نوع طراحی مدرن و زیبا در طراحی داخلی و مبلمان آشپزخانه است که بدون دستگیره‌های قابل رویت بر روی درها و درازه‌ها عمل می‌کند. در این نوع کابینت، درها و درازه‌ها با استفاده از سیستم‌های مخفی و نهان شونده به جای دستگیره، باز و بسته می‌شوند.

در کابینت‌های بدون دستگیره، دستگیره‌ها به صورت پنهان یا یکپارچه با سطح در یا درازه‌ها طراحی می‌شوند. این طراحی منجر به ایجاد یک ظاهر یکپارچه‌تر و ساده‌تر در آشپزخانه می‌شود که به آن زیبایی و استحکام می‌بخشد. علاوه بر ظاهر زیبا، کابینت‌های بدون دستگیره نیز از لحاظ عملکردی و کاربردی بسیار مناسب هستند.

برخی از سیستم‌های استفاده شده در کابینت‌های بدون دستگیره عبارتند از:

  1. سیستم لمسی: در این نوع سیستم، با فشار دادن یا لمس کردن سطح در یا درازه، درب یا درازه باز و بسته می‌شود.
  2. سیستم پوشاننده: در این سیستم، سطح در یا درازه باز و بسته می‌شود با اعمال فشار یا حرکت کشویی بر روی نقاط خاصی که به عنوان دستگیره عمل می‌کنند.
  3. سیستم انعطاف‌پذیر: در این سیستم، از مواد انعطاف‌پذیر برای ساخت دستگیره‌ها استفاده می‌شود که می‌توان آن‌ها را جهت باز و بسته کردن درها و درازه‌ها انعطاف پذیر کرد.

3.  استفاده از کابینت های منحنی

در بین جدیدترین مدل های کابینت ام دی اف امروزه استفاده از کابینت های منحنی نیز به شدت افزایش یافته است. ایجاد انحنا در کابینت ها، هارمونی خاصی را در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند که در نوبه ی خود می تواند بسیار جالب باشد. بهتر است این نوع کابینت ها از نوع براق باشند تا درخشندگی آن انحنای کابینت ها را بیشتر نشان دهد.

استفاده از کابینت‌های منحنی در طراحی داخلی و مبلمان آشپزخانه، به عنوان یک انتخاب طراحی منحصر به فرد و جذاب، مورد توجه قرار گرفته است. این نوع کابینت‌ها از جمله جدیدترین تحولات در طراحی داخلی محسوب می‌شوند و به آشپزخانه شما ظاهری منحنی و زیبا می‌بخشند. در زیر به برخی از مزایای استفاده از کابینت‌های منحنی اشاره می‌کنم:

  1. ظاهر زیبا و منحنی: کابینت‌های منحنی ظاهری بسیار زیبا، آرمانی و شیک دارند. منحنی‌های آن‌ها باعث ایجاد جریان و حرکت در طراحی می‌شوند و به آشپزخانه شما طراوت و حس مدرنیته می‌بخشند.

  2. کاهش خطر آسیب: با استفاده از کابینت‌های منحنی، خطر آسیب و ضربه به پیشانی و سایر قسمت‌های بدن را کاهش می‌دهید. زوایای تیز و کوچک در کابینت‌های معمولی ممکن است در برخورد با بدن شما آسیب‌های جسمی ایجاد کند، اما در کابینت‌های منحنی، این خطر به حداقل می‌رسد.

  3. ایجاد فضای بزرگتر: با ایجاد خطوط منحنی و ترکیب طراحی مناسب در کابینت‌های منحنی، حس فضا و بزرگی در آشپزخانه شما ایجاد می‌شود. این نوع طراحی می‌تواند به بالابردن احساس راحتی و آسایش شما در آشپزخانه کمک کند.

کابینت ام دی اف منحنی

4.  استفاده از المان های عمودی

بر خلاف گذشته که استفاده از کابینت ها به صورت افقی رایج بود امروزه استفاده از المان های عمودی در طراحی کابینت ها بسیار توصیه می شود. استفاده از این نوع المان ها می تواند جذابیت بالایی را در طراحی کابینت ام دی اف به وجود آورد. بهتر است برای المان های عمودی از دستگیره استفاده نشود و یا حداقل از دستگیره های مخفی استفاده کرد تا جذابیت آن دو چندان شود.

استفاده از رنگ های مختلف در طراحی کابینت ام دی اف

نحوه محاسبه متراژ کابینت ام دی اف 

قیمت های کابینت ها معمولا به صورت یک متر طول کابینت مشخص می شود. یک متر کابینت شامل یک متر کابینت زمینی و همچنین  یک متر کابینت دیواری است. اصول متر کردن بدین حالت می باشدکه، از ابتدای کابینت تا انتهای آن به شکل طولی متر می شود. البته، این کار باید اصولی و استاندارد باشد. پس از اینکه متراژ را اندازه گرفتیم باید جای یخچال، لباسشویی، ماشین لباسشویی، گاز از متراژ زمینی کسر میشوند.

مقاله نحوه محاسبه متراژ کابینت را مطالعه کرده اید؟ با مطالعه این مقاله میتوانید روش های قانونی محاسبه متراژ کابینت آشپزخانه منزلتان را بیاموزید و از سوء استفاده فروشندگان جلوگیری کنید. 

برای اینکه از آخرین قیمت اطلاع بگیرید و یا در این زمینه  نیاز به کمک مشاوره داشته باشید می توانید با ما تماس بگیرید و از کمک مشاوران ما بهره مند بشید.

قیمت کابینت ام دی اف

قیمت کابینت ام دی اف

معمولا یکی از سوالات رایجی که در رابطه با کابینت ام دی اف وجود دارد این است که قیمت تمام شده این کابینت ها چقدر خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار می باشد. البته با توجه به نوع سفارش مشتری این مبلغ می تواند متغیر باشد. برای مثال نوع متریال به کار برده شده در آن، تعداد لایه های مورد استفاده برای ساخت ورقه های ام دی اف، چگالی ورقه های ام دی اف و … همگی از جمله عواملی هستند که می توانند باعث تغییر در قیمت نهایی کابینت ام دی اف شوند.

شما میتوانید قیمت ها و نرخ کابینت را در مقاله قیمت کابینت ببینید

قیمت کابینت ام دی اف

میز بار

میز بار شامل قسمتی از دکوراسیون آشپزخانه و یا منزل را می شود که  باعث می شود این بخش از دیزاین داخلی به منزل شما جنبه شخصی تری بدهد. بر خلاف میز ناهار خوری و همچنین میز ال سی دی به صورت کاملا خاص و یونیک طراحی خواهد شد. میز بار در انواع مدرن و کلاسیک وجود دارد که شما از بین آن ها که بسیار طرح های متفاوتی دارند را متناسب با فضای آشپزخانه خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که شما می توانید ترکیبی از میز بار را با جزیره آشپزخانه داشته باشید و یا برای آن یک فضای کاملا جداگانه در نظر بگیرید.

ام دی اف

ام دی اف یا MDF یک واژه انگلیسی است. و مخفف واژه “تخته فیبر با چگالی متوسط” می باشد. و اصطلاح انگلیسی آن “Medium Density Fibreboard” می باشد. حال، ام دی اف نیز مانند بسیاری از وسایلی که در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به کار می رود.  دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی می باشد. که طرح های مختلف آن قیمت های مختلفی نیز دارند. در این مقاله از سری مقالات سایت manadena به بررسی هزینه کابینت آشپزخانه خواهیم پرداخت. برای دیدن عکس بهترین کابینت mdf و سفارش کابینت اشپزخانه روی ادامه مطلب کلیک کنید…

مشاوره رایگان برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و سفارش به همراه تخمین هزینه و عکس بهترین کابینت ام دی اف آشپزخانه توسط سایت مانادنا
طراحی و اجرای عکس کابینت هایگلاس مات و کابینت هایگلاس براق کابینت ام دی اف طرح چوب و بهترین کابینت مدل 2021 طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و سفارش به همراه تخمین هزینه و عکس بهترین کابینت ام دی اف

پروژه طراحی و اجرای کابینت مدرن هایگلاس

کابینت مدرن هایگلاس از جمله جدیدترین سبک هایی است که در صنعت کابینت و ام دی اف شاهد آن هستیم. طراحی این کابینت ها طوری است که به صورت دستگیره مخفی اجرا می شود. استفاده از رنگ های ترکیبی یکی از ویژگی های این نوع کار است. که در ترکیب روکش های هایگلاس و فوق برجسته. پیشنهاد می کنیم در کابینت های دیواری از رنگ های روشن تر و در کابینت های زمینی از رنگ های تیره تر استفاده گردد. رنگ های روشن تر در کابینت های دیواری، انعکاس نور بهتری دارند. که این امر باعث بالا رفتن زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به وسیله کابنتت ام دی اف می شود. 

بهترین رنگ کابینت های MDF

در بین رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی که برای ام دی اف و کابینت وجود دارد. انتخاب رنگ مناسب کابینت اشپزخانه را می توان یک هنر دانست. با توجه به اپن بودن اشپزخانه های مدرن و امروزی، دکوراسیون داخلی آن را نمی توان از دکوراسیون داخلی خانه و مخصوصا اتاق نشیمن مجزا کرد. به همین خاطر باید با متخصصان این حوزه برای سفارش کابینت آشپزخانه مشورت کرد. چرا که هزینه این نوع کابینت ها هم انقدر مهم هست که به این مسئله فکر کنید. متخصصان ما در شرکت مانادنا با افتخار آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان می باشند…
مشاوره رایگان برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و سفارش به همراه تخمین هزینه و عکس بهترین کابینت ام دی اف آشپزخانه توسط سایت مانادنا
مشاوره رایگان برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و سفارش به همراه تخمین هزینه و عکس بهترین کابینت ام دی اف آشپزخانه توسط سایت مانادنا

طراحی کابینت آشپزخانه

 در سال های اخیر مدل های بسیار زیادی برای کابینت ام دی اف به وجود آمده است. منشا این اتفاق به وجود آمدن طراحان خلاق. با ایده های جالب در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می باشد. اگر شما هم به دنبال این هستید. که کابینت های خود را مطابق با عکس بهترین کابینت سال 2020 که دیده اید به روز کنید. و با جامعه نمدرن همراه شوید،  بهتر است تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله جدیدترین کابینت ها را که محبوبیت زیادی در سال 2020 پیدا کرده اند. و توسط مهندسان مانادنا اجرا شده اند به شما معرفی خواهیم کرد…

عکس کابینت ام دی اف (MDF)

کابینت‌های ام دی اف یکی از محبوب‌ترین و قابل اعتمادترین گزینه‌های کابینت برای داشتن آشپزخانه‌ای شیک و عملی هستند. با توجه به قیمت ارزانتر آنها نسبت به کابینت‌های چوبی و قابلیت تولید بالاتر، کابینت‌های ام دی اف جایگاه ویژه‌ای در بازار دارند. علاوه بر قابلیت‌های اقتصادی، کابینت‌های ام دی اف دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند که به سلیقه‌های مختلف مشتریان می‌پردازند. همچنین، این کابینت‌ها به دلیل مقاومت و دوام بالا در برابر رطوبت و خراش‌های معمول در آشپزخانه، انتخاب خوبی برای مصارف روزانه هستند. عکس کابینت ام دی اف می‌تواند به مشتریان ایده‌ای از ظاهر و عملکرد این نوع کابینت‌ها بدهد.

کابینت‌های ام دی اف با توجه به قیمت ارزانتر نسبت به کابینت‌های چوبی و قابلیت تولید بالاتر، محبوبیت زیادی در بازار دارند. آن‌ها از جنس MDF (Medium Density Fiberboard) ساخته می‌شوند که یک جایگزین مناسب و اقتصادی برای چوب است. ماده‌ی MDF از الیاف چوبی فشرده شده تشکیل شده است و به راحتی قابل شکل‌دهی و قطع است.
کابینت‌های ام دی اف به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، به سلیقه‌های مختلف پاسخ می‌دهند. شما می‌توانید بین طرح‌ها و رنگ‌های چوبی، شیشه‌ای، متالیک و حتی رنگ‌های جذاب و شاد انتخاب کنید.
یکی از مزایای مهم کابینت‌های ام دی اف، مقاومت بالا در برابر رطوبت است. زیرا ماده‌ی MDF در برابر تغییرات رطوبتی کمتر حساسیت دارد نسبت به چوب. بنابراین، آشپزخانه‌ی شما در برابر بخار آب و رطوبت محافظت می‌شود و کابینت‌ها قابلیت دوام بیشتری خواهند داشت.
در نهایت، عکس‌های کابینت ام دی اف می‌توانند به شما ایده‌ای از ظاهر و عملکرد این نوع کابینت‌ها بدهند. با مشاهده‌ی تصاویر، می‌توانید طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و بهترین گزینه را برای آشپزخانه‌ی خود داشته باشید.

60 Comments

  • سلام و خسته نباشید لطفا یه راهکار به من نشون بدین این روکشی که گفتین میزنن روی کابینت ام دی اف چچوریه، از کجا میشه تهییش کرد، کابینت خونمون دارن کم کم بخاطر آب و رطوبت نابود میشن.

    • با سلام کاربر گرامی، به شما پیشنهاد می شود که از روکش پی وی سی استفاده کنید به دلیل اینکه در مقابل رطوبت بسیار مقاوم می باشد که می توانید به کابینت سازها مراجعه کنید. همچنین می توانید از طریق راههای موجود در سایت با تیم تخصصی مانادنا تماس بگیرید تا شما را به طریقه درست راهنمایی کنند.

  • سلام عرض شد، می خواستم ببینم که از بین انواع کابینت ام دی اف کدام کابینت ارزون تر پامون در میاد ؟

    • با سلام کاربر گرامی، کابینت ام دی اف انواع مختلفی مانند کابینت ممبران و یا همان وکیوم، کابینت انزو، کابینت های گلاس و غیره می باشد که قیمت نهایی هر کدام از آن ها به فاکتورهای مختلفی مانند متراژ آشپزخانه، مدت زمان ساخت کابینت و ابزارات به کار رفته بستگی دارد. ولی می توان گفت از بین این کابینت های نام برده شده کابینت هایگلاس از هزینه کمتری نسبت به سایر کابینت های ام دی اف برخوردار است اما برای اطلاع از آخرین قیمت شما می توانید با کارشناسان گروه مانادنا تماس بگیرید و از قیمت دقیق و صحیح مطلع شوید.

  • میشه برای در کابینت ام دی ام اف از چوب استفاده کرد؟

    • با سلام، بله این امکان وجود دارد که از چوب و یا روکش چوبی استفاده کرد.

  • کابینت ام دی اف آشچزخونمون نیاز به تعمیر داره شما خودتون انجام میدین یا جای دیگه ای اینکار میکنن؟

    • با سلام، کاربر گرامی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته تا کارشناسان مانادنا به طور دقیق پاسخ شما را بدهند.

    • با سلام کاربرگرامی، کابینت های ام دی اف انواع مختلفی دارند کابینت ام دی اف هایگلاس و ممبران یا وکیوم در انواع رنگ های سفید موجود هستند.

  • سلام به شما میخواستم ببینم آماده شدن و نصب کابینت ام دی اف برای یه آشپزخونه خیلی کوچیک چقدر زمان میبره

    • با سلام، کاربر عزیز برای دریافت پاسخ خود با کارشناسان مانادنا تماس بگیرید. با تشکر

  • سلام خسته نباشید ببخشید کابینت ام دی اف چه رنگ هایی دارد؟

    • با سلام کاربر گرامی، کابینت ام دی اف در انواع کرم، قهوه ای تیره و روشن، خاکستری و سفید نیز وجود دارد.

  • سلام تقریبا چه مدت طول می کشه تا کابینت ام دی اف ساخته بشه؟

    • با سلام کاربر گرامی، بستگی به مدل کابینت و حجم کاری دارد چرا که کابینت ام دی اف انواع مختلفی دارد و نمی توان یک قیمت معینی را مشخص کرد. شما می توانید با کارشناسان مانادنا تماس بگیرید تا شما را دقیق تر راهنمایی بکنند.

    • با سلام کاربر گرامی، برای اطلاع از قیمت ها از طریق راههای ارتباطی در سایت با کارشناسان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  • سلام ببخشید میخواستم بدونم که کابینت ام دی اف قابلیت حکاکی داره ؟

    • با سلام کاربر گرامی، کابینت ام دی اف انواع مختلفی از جمله کابینت هایگلاس، فرامید، ممبران و یا همان وکیوم دارد که سه کابینت اولی جز کابینت های مدرن به حساب می آیند و به طور کامل مسطح بوده و هیچ نقش و نگاری بر روی آن ها حکاکی نمی شود اما کابینت ام دی اف ممبران و یا همان وکیوم جز کابینت های کلاسیک به حساب می آید که قابلیت حکاکی هم دارد.

  • سلام و عرض ادب، میخواستم ببینم کابینت هایگلاس نوعی از کابینت ام دی اف محسوب میشه بعد اینکه قیمتش با بقیه کابینتای ام دی اف چقدر فرق داره؟

    • با سلام کاربرگرامی، بله کابینت هایگلاس نوعی از کابینت ام دی اف محسوب می شود که بستگی به متراژ آشپزخانه، طرح مورد نظر و رنگ مورد دلخواه شما هزینه های متفاوتی دارد اما به طور معمول هزینه های آن از کابینت های ام دی اف ساده، ملامینه گرانتر می باشد اما از کابینت های ام دی افی مانند انزو و ممبران ارزانتر می باشد.

  • سلام، کابینت ام دی اف اگر از جنس ام دی اف ایرانی باشه یا خارجی چه فرقی با هم دارند ؟

    • با سلام کاربرگرامی، تفاوت کابینت ام دی اف خارجی و ایرانی در این است که در کابینت ام دی اف خارجی تراکم فیبر مغزی ام دی اف بالاتر از تراکم فیبر کابینت ام دی اف ایرانی است که سبب می شود به دلیل پیچ گیری بهتر لوله ها و دستگیره ها راحتتر نصب می شوند و اینکه به مرور زمان صدای باز و بسته شدن درب کابینت به گوش نمیخورد.

  • من یه جا خونده بودم کابینت ام دی افی هست که ضد حریقه خواستم ببینم اینا چجورین واقعا هست اصلا؟

    • با سلام کاربرگرامی، بله با پیشرفت روز افزون تکنولوژی که در صنعت متریال کابینت بوجود می آید سبب شده است که کابینت ام دی افی به وجود آید که ضد آتش می باشند، برای کسب راهنمایی بیشتر می توانید با کارشنان مجرب مانادنا تماس بگبرید.

  • سلام خونه ما تا الان کابینت آشپزخونمون از مدلای فلزی بود می خوام عوضش کنم کابینت ام دی اف کنم اما بعضیا ازش بد می گن که به آب خیلی حساسه بعضضیا هم خوب میگن حالا چجوریه کیفیتش واقعا خوبه؟

    • با سلام کاربرگرامی، کابینت ام دی اف با وجود اینکه از قیمت مناسبی برخوردار است اما کیفیت خوبی دارد، هر کابینتی مزایا و معایب خود را دارد و بله یکی از معایب کابینت ام دی اف این می باشد که نسبت به آب و رطوبت از مقاومت پایینی برخوردار می باشد، به این خاطر نیاز به مراقبت دارد اما به طور کلی این مسئله هم قابل حل می باشد به این صورت که شما می توانید برای قسمت های ظرفشویی کابینت و آن قسمت هایی که آب به کابینت نفوذ می کند یک لایه روکش پی وی سی بزنید.

  • سلام من میخوام برای آشپزخونم کابینت ام دی اف سفارش بدم، کاشی های آشپزخونه سفیدن اگر از کابینت ام دی اف با ترکیب دو رنگ مثل سفید قهوه ای استفاده کنم خوشگل میشه ؟ بعد اینکه چطور می تونم نمونه کاراتونو ببینم ؟

    • با سلام کابر گرامی، برای آشپزخونه هایی با تم سفید می توان از کابینت هایی با ترکیب رنک های سفید و طوسی، سفید و آبی، سفید و نارنجی و یا سفید و مشکی زیبایی آشپزخانه را دو چندان کرد. تعدادی از عکس ها پروژه های انجام شده توسط طراحان و کابینت سازان مانادنا می باشد.همچنین می توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر با شماره های موجود در سایت با متخصصین در حوزه کارشناسی مانادنا تماس بگیرید.

  • ببخشید میشه بگید که روی در کابینت ام دی اف میشه از برچسب استفاده کرد یا نه

    • با سلام کاربر گرامی، بله برای کابینت ام دی اف هم نیز برچسب مخصوص ام دی اف در دو نوع قابل شستشو و غیر قابل شستشو در بازار موجود می باشد.

  • کابینت ام دی اف نهایت عمری که میتونه داشته باشد چقدره ؟

    • با سلام کاربر گرامی، طول عمر کابینت ام دی اف کاملا بستگی به این دارد که از هر گونه آب و رطوبت به دور باشد و اینکه شما چگونه مراقبت می کنید. اگر آب و یا رطوبت کمتری به کابینت ام دی اف برخود داشته باشد کابینت طول عمر بسیار بالایی خواهد داشت.

  • کابینت ام دی اف ممبران برای کافه خوبه ؟ کلا برای کافه چه کابینتی به نظرتون از لحاظ خوشگلی و قیمت خوبه؟

    • با سلام کاربر گرامی، انتخاب کابینت بستگی به سبک طراحی کافه شما دارد که چگونه طراحی شده است معمولا امروزه اکثر کافه ها به خصوص آن هایی که سبک مدرن دارند از کابینت ام دی اف نئوکلاسیک استفاده می کنند.

    • با سلام کاربر گرامی، کابینت ام دی اف انواع مختلفی مانند کابینت ممبران یا وکیوم، انزو، هایگلاس، دو رنگ، ملامینه و خود کابینت ام دی اف – منظور همان نوع ساده آن که همگی ما آن را می شناسیم _ از اینها دو کابینت اولی به دلیل کلاسیک بودن آن ها از قیمت بالاتری برخوردارند، به طور کلی از میان این کابینت ها، کابینت ام دی اف و کابینت هایگلاس از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند.

    • با سلام کاربرگرامی، خیر کابینت ام دی اف رنگ های متعددی دارد به ویژه اگر کابینت ام دی اف از نوع های گلاس باشد رنگ های بسیارمتعدد و متنوعی اعم از سفید، مشکی، آبی و حتی نارنجی می باشد.

  • سلام و خسته نباشید بهتون. روکش کابینت ام دی اف که نزدیک به سینک ظرفشویی هست با بقیه روکش های کابینت فرق داره،درسته؟

    • با سلام کاربر گرامی، به دلیل اینکه کابینت ام دی اف از مقاومت پایینی نسبت به آب برخوردار است، بهتر است که در نزدیکی ظرفشویی که کابینت در تماس با آب است از روکش پی وی سی استفاده شود که مقاومت آن به آب و رطوبت بالاست.

  • من کابینت ام دی اف واسه آشپزخونم گرفتم ولی از رنگشون پشیمونم امکانش هست کمکم کنید چطور میشه رنگش عوض کنم خیلی ناراحتم تروخدا کمکم کنید.

    • با سلام کاربر گرامی، شما می توانید با کارشناسان مجرب مانادنا تماس بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند.

  • کدوم مدل از کابینت ام دی اف ارزونتره چون متراژ آشپزخونم زیاده و نمی خوام خیلی هزینه کنم چون میدونم برای این متراژ خیلی هزینه کابینت گرون میشه، توی سایت شما و بقیه سایتا نگاه میکردم فکر کنم مناسب ترین کابینت همون کابینت ام دی اف باشه ولی حالا می خوام ببینم مناسب ترین و ارزون ترین کابینت مدل کابینت ام دی اف کدومه ؟

    • با سلام کاربر گرامی، بله کابینت ام دی اف هم قیمت مناسب دارد و هم از کیفیت مناسب تری برخوردار است. خود کابینت ام دی اف ساده که به نام کابینت ام دی اف مرسوم می باشد که ظاهر بسیار خوبی دارد و از لحاظ قیمت هم بسیار مناسب می باشد.

    • با سلام کاربر گرامی، خیر روکش کابینت ام دی اف در دو نوع مات و براق وجود دارد.

  • سلام ببخشید میشه کابینت ام دی اف رو رنگ طوسی زد چون ندیدم کابینت ام دی اف این رنگی باشه

    • با سلام کاربر گرامی، بله می شود از این رنگ برای کابینت ام دی اف نیز استفاده کرد.

  • اگه بخوام کابینت ام دی اف که واسه آشپزخونم می زنم مقاوم تر باشه چه جنس روکشی خوبه واسش بزنم.ممنون.

    • با سلام کاربر گرامی، روکش پی وی سی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است می توانید از این روکش استفاده کنید.

  • سلام تروخدا میشه بگید بهترین راهی که میشه کابینت ام دی اف باهاش تمیز کرد چیه چون که با آب که داغون میشه دقیقا با چی باید کابینت ام دی اف تمیز کنیم؟

    • با سلام کاربر گرامی، بهترین راه که همان پارچه کشیدن خشک و یا نم دار است زیرا کابینت ام دی اف در مقابل آب و رطوبت مقاوت بسیار پایینی از خود نشان می دهد. اما اگر لکه ها بر روی کابینت به راحتی از بین نمی رفتند از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید اما یادتان نرود سریعا بعد از آن با یک پارچه خشک بر روی کابینت بکشید.

      • آهان مرسی اما ببخشید اگه کابینت ام دی اف با ترکیب آب و سرکه تمیز کنیم خراب نمیشه؟

        • با سلام کاربر گرامی، اگر بعد از تمیز کردن کابینت ام دی اف با ترکیب آب و سرکه سریعا یک پارچه خشک بکشید خیر کابینت خراب نمی شود.

  • میشه برای کابینت ام دی اف از چراغ و زیر چراغ استفاده کرد؟

    • با سلام کاربر گرامی، بله می شود استفاده کرد اما با توجه به اینکه کابینت ام دی اف آشپرخانه و یا دکوراسیون آشچزخانه شما کلاسیک و یا مدرن باشد چراغ و زیرچراغ ها متفاوت می باشند البته لازم به ذکر است که چراغ و زیر چراغ بیشتر برای کابینت هایی با سبک کلاسیک مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *