بازسازی خانه

امروزه با در نظر گرفتن افزایش زندگی های آپارتمان نشینی، توجه به طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها و بازسازی ساختمان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از آنجایی که خانه ها امن ترین و آرامش بخش ترین فضایی هستند که هر افراد پس از گذراندن روزی پر مشغله به آن پناه می برند. زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی می تواند در روحیه انسان ها نیز تاثیر بگذارد ( مقاله نکات طلایی در رابطه با دکوراسیون داخلی را خوانده اید ؟ ) . همچنین با توجه به این موضوع که شما نمی توانید خانه ای که قبلا طراحی و ساخته شده است را به طور کاملا تخریب نموده و مجددا بسازید. بازسازی آپارتمان می تواند به شما کمک کند تا با هزینه ای کمتر از ساخت، دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر دهید. امروزه بازسازی آپارتمان ها بسیار کاربردی و مورد پسند واقع شده است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه در رابطه با بازسازی آپارتمان بدانید، به طور کامل آشنا کنیم. همچنین با مطالعه مقاله بازسازی آپارتمان 60 متری تا 75 متری و کوچکتر اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

بازسازی آپارتمان چیست؟

بازسازی آپارتمان چیست؟

بازسازی آپارتمان به منظور برطرف نمودن نواقص ظاهری و یا تغییر آن انجام می شود. به نوعی بازسازی به معنای مرمت نمودن یک فضا است. به طور کلی بازسازی به معنای عملیاتی است که به منظور افزایش طول عمر و زیبایی بنا انجام می شود. برخی از تغییرات در بازسازی آپارتمان، نیاز به مجوز شهرداری دارد. توجه داشته باشید که برای هزینه ای معقول تر در کنار کیفیت بالاتر و استانداردتر نیاز است تا بازسازی توسط گروه های متخصص و حرفه ای انجام شود.

دلیل بازسازی آپارتمان چیست؟

دلیل بازسازی آپارتمان چیست؟

بازسازی آپارتمان ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. معمولا به منظور افزایش طول عمر خانه های قدیمی و تعویض سیستم لوله کشی، برق کشی و … از بازسازی استفاده می شود. اما در برخی از مواقع ممکن است افراد به منظور تغییر دکوراسیون و به روز نمودن طراحی خانه خود از عملیات بازسازی استفاده نمایند. از طرفی به دلیل هزینه بسیار بالای ساخت و ساز، بازسازی آپارتمان ها می تواند عاقلانه ترین و اقتصادی ترین روش برای تغییر خانه شما باشد. معمولا با توجه به میزان قدیمی بودن و یا نیازهای تعمیراتی خانه، مدت زمان و هزینه بازسازی متفاوت است. ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خانه ها، از معمول ترین و ابتدایی ترین روش های بازسازی آپارتمان ها محسوب می شود.

آشنایی با مراحل بازسازی آپارتمان

آشنایی با مراحل بازسازی آپارتمان

آشنایی با اصول و مراحل بازسازی آپارتمان، از مهم ترین نکاتی است که هنگام شروع بازسازی باید در نظر داشته باشید. البته گروه های مجرب و متخصص در زمینه بازسازی آپارتمان، به طور کامل با این مراحل و اصول اجرای هر کدام از این مراحل آشنایی دارند. آشنایی با این مراحل و پیروی از آن ها می تواند علاوه بر افزایش سرعت بازسازی، در افزایش کیفیت بازسازی و همچنین کاهش هزینه های اضافی موثر واقع شود. مراحل بازسازی آپارتمان به شرح زیر می باشند.

 1.تعیین نوع بازسازی:

در این مرحله از بازسازی آپارتمان، باید مشخص نمایید که دقیقا چه انتظاری از بازسازی نمودن بنا دارید؟ آیا قرار است دکوراسیون داخلی خانه را تغییر دهید؟ یا اینکه آپارتمان شما نیاز به تعمیرات اساسی تری نیز دارد؟ برای مدیریت بهتر عملیات بازسازی بهتر است یک لیست از تمامی انتظارات و کارهایی که قرار است انجام شود، تهیه کنید. به طور مثال تعویض در و پنجره ها، تعویض کفپوش ها، رنگ آمیزی، تعمیر و یا تعویض لوله کشی و … همگی از جمله کارهایی هستند که در صورت نیاز باید در لیست خود جای دهید.

2.انتخاب پیمانکار:

پس از مشخص نمودن نوع بازسازی، باید پیمانکار انتخاب کنید. شاید این مرحله در ظاهر بسیار آسان باشد. اما فراموش نکنید که انتخاب پیمانکار نامناسب می تواند در افزایش هزینه ها و کاهش کیفیت بازسازی نقش بسیار پر رنگی داشته باشد. به همین دلیل باید در رابطه با پیمانکاران و شرح وظایف آن ها تحقیق نموده و پیمانکار متخصص و مجرب انتخاب نمایید.

3.برآورد نمودن هزینه های بازسازی:

در این مرحله پیمانکار انتخابی با بازدید نمودن از آپارتمان و همچنین مطالعه لیست شما و مصالح مورد نظر شما، هزینه های بازسازی را برآورد می نماید. فراموش نکنید در صورتی که شما بودجه مشخصی برای بازسازی آپارتمان در نظر گرفته باشید، می توانید آن را به پیمانکار اطلاع بدهید. پیمانکار با توجه به نیازهای آپارتمان شما و همچنین در نظر گرفتن بودجه مورد نظرتان، سعی می کند بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهد.

4.ایده پردازی و طراحی:

برای رسیدن به این مرحله پیمانکار سوالاتی از قبیل سبک طراحی مورد علاقه شما، بودجه نهایی که در نظر دارید، نیازهای بازسازی، مصالح مورد نظر شما و … از شما خواهد پرسید. سپس با در نظر گرفتن جواب تمامی این سوالات، ایده پردازی می نماید. ایده ها را با شما در میان میگذارد تا زمانی که یکی از این ایده ها مورد پسند شما واقع شود. پس از آن طراحی نهایی را انجام می دهد. در نهایت مجددا طراحی نهایی را به شما نشان خواهد داد تا در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد نمایید.

5.دریافت مجوزها:

پس از آنکه طراحی و کارهای نهایی بازسازی آپارتمان مشخص شد. باید به دنبال مجوزهای مورد نیاز بازسازی بروید. به طور مثال در صورتی که می خواهید کارهایی نظیر تخریب دیوارهای باربر انجام دهید، باید تمامی مجوزهای مرتبط با آن را قبل از شروع کار دریافت نمایید. مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز به شرح زیر می باشند.

  • اصل و کپی سند مالکیت آپارتمان
  • مجوز بیمه
  • مجوز آتش نشانی
  • کپی شناسنامه یا کارت ملی مالک
  • کپی برابر اصل بنچاق ملک
  • تکمیل شده فرم شهرداری

مجوزها بازسازی ساختمان

6. برنامه ریزی:

در این مرحله پیمانکار مراحل انجام کار را برنامه ریزی می نماید. سپس مدت زمان مورد نیاز برای بازسازی آپارتمان را برآورد می کند و زمان تحویل آپارتمان از شما، تعداد روزهای مورد نیاز جهت بازسازی و روز تحویل نهایی آپارتمان به شما را مشخص می نماید.

7.تخریب:

یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل بازسازی آپارتمان مرحله تخریب می باشد. زیرا این مرحله باید با درنظر گرفتن تمامی ایمنی های ساختمان انجام شود. به طور مثال در صورت تخریب دیوار باید به گونه ای عمل شود که هیچ گونه آسیبی به سیم کشی های برق وارد نشود. یا هنگام تخریب کفپوش ها از آسیب دیدگی لوله کشی ها پیشگیری شود. تمامی مواردی که باید تعویض شوند در این مرحله تخریب خواهند شد.

8.شروع نمودن بازسازی:

پس از تخریب، بازسازی آپارتمان آغاز می شود. تمامی مواردی که در لیست بازسازی مشخص شده بود با در نظر گرفتن مصالح و طراحی نهایی، باید در مدت زمان برنامه ریزی شده انجام شوند. هنگام انجام بازسازی بنا باید مواردی مانند اطمینان از قطع بودن جریان آب و برق و گاز، جدا نمودن اتصالات مانند شیرآلات، در و پنجره و …، نصب کلید و پریز برق، تکمیل مراحل بازسازی و … در نظر گرفته شوند.

9.بررسی و ارزیابی استانداردها:

در این مرحله تخصص و تجربه پیمانکار خود را نمایان می سازد. کارفرما و پیمانکار با توجه به طراحی تایید شده و استانداردهای بازسازی به بررسی بازسازی انجام شده می پردازند. هماهنگی مصالح مصرفی با مصالح انتخابی، یکی بودن بازسازی انجام شده با طراحی تایید شده، ارزیابی کیفیت و استانداردها همگی از مواردی هستند که در این مرحله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در برخی مواقع ممکن است نیاز به انجام کارهای بسیار جزئی برای تحویل نهایی باشد. که پیمانکار قبل از تحویل نهایی باید آن ها را انجام دهد.

10.تایید نهایی:

پس از انجام ایرادات جزئی توسط پیمانکار، تایید نهایی کارفرما گرفته شده و آپارتمان به او تحویل داده می شود.

هر آنچه در رابطه با بازسازی آپارتمان باید بدانید!

برآورد هزینه بازسازی آپارتمان

تعیین هزینه نهایی بازسازی آپارتمان به عوامل متعددی بستگی دارد. که از انواع آن ها می توان به مصالح انتخابی، نیازهای بازسازی، رعایت استانداردهای بازسازی، دستمزد نیروهای خدماتی و پیمانکاری، هزینه دریافت مجوزها و … اشاره نمود. در صورتی که بازسازی آپارتمان خود را به نیروهای متخصص و مجرب بسپارید. این پیمانکاران در ابتدای کار نیازهای آپارتمان شما بررسی نموده و سپس مصالح مورد نظر شما را ارزیابی می نمایند. در نهایت نیز قبل از شروع کار هزینه تمام شده بازسازی آپارتمان را به صورت تقریبی به شما اعلام می نمایند.

برآورد هزینه بازسازی آپارتمان

مجوز رسمی شهرداری برای انجام چه کارهایی در بازسازی آپارتمان نیاز است؟

 

  • کارهایی که نیاز به مجوز شهرداری ندارند:

  1. ترمیم دیوارها مانند سیمان کاری و گچ کاری
  2. رنگ آمیزی دیوارها
  3. تعویض و تعمیر کف سازی ها
  4. ترمیم نمای ساختمان و تعویض متریال های نما
  5. محوطه سازی به منظور ایجاد باغچه و یا تعویض کفپوش های حیاط
  6. ایجاد فضای استخر در صورتی که نیاز به تخریب پارکینگ نباشد.
  7. تعویض در و پنجره
  8. تعمیر و تعویض لوله کشی آپارتمان
  9. تعمیر و تعویض برق کشی ساختمان
  10. نصب پکیج و شوفاژ
  11. قیرگونی نمودن پشت بام آپارتمان
  12. تعمیر نمودن سرویس های بهداشتی
  13. حفر چاه فاضلاب و یا تخلیه آن
  • کارهایی که نیاز قطعی به مجوز شهرداری دارند:

  1. در صورت تخریب دیوارهای باربر و اصلی آپارتمان، که نقش موثری در تحمل بار ساختمان دارند نیاز به مجوز رسمی از شهرداری می باشد.
  2. در صورت جابجا نمودن لوله های فاضلاب و لوله های انشعاب اصلی
  3. جابجایی قسمت هایی از ساختمان که در ضوابط شهرداری ممنوع اعلام شده است.
  4. عملیاتی که به منظور جابجایی راه پله ها و ایجاد آسانسور انجام می شود.
  5. زمانی که تعمیر و یا احداث فضایی جدید، موجب تخریب بخشی از پارکینگ شود.

2 Comments

  • سلام یه هفتست آب خونه نشتی پیدا کرده و فکر کنم لوله ترکیده میخوام کلا لوله کشی ساختمون عوض کنم برای اینکارم مجوز باید بگیرم ؟ آخه این کخ دیگه بازسازی نیست !!!!

    • با سلام کاربر گرامی، معمولا برای عوض کردن کل لوله کشی نیاز به مجوز از شهرداری می باشد اما گاهی هم این گونه نیست بهتر است در این خصوص با مشاورین مانادنا تماس بگبرید تا شما را به طور صحیح و دقیق راهنمایی بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *