با تغییر در سبک های مبلمان آشپزخانه، انواع ساخت و ساز و کوچک شدن فضای آشپزخانه، حذف بوی آشپزی و آشپزی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. یک وسیله ضروری که هر آشپزخانه باید داشته باشد هود است. همانطور که گفته شد به دلیل تغییر در سبک طراحی کابینت و دکور آشپزخانه، استفاده از هود مخفی در کابینت ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع هود مانند برندهای قبلی عمل می کند با این تفاوت که ظاهر کابینت آشپزخانه را تغییر نمی دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع هود مخفی و فواید آن بپردازیم تا شما عزیزان با اطمینان بیشتری هود مخفی آشپزخانه خود را انتخاب کنید. همراه ما باشید.

منظور از هود مخفی چیست؟

هود مخفی آشپزخانه هودی است که بدنه آن توسط کابینت پوشانده شده و از دید بازدیدکنندگان پنهان است و جداسازی آن از کابینت آشپزخانه غیر ممکن می شود. مدل کابینت هود مخفی تفاوت چندانی با سایر کابینت ها نخواهد داشت. کابینت هایی که برای استفاده به عنوان هودهای مخفی طراحی شده اند باید سفارش داده شوند.

مدل کابینت هود مخفی

هود توکار در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که از جمله آنها می توان به هود توکار دودکش دار، هود توکار بدون آلارم دود، هود مخفی بدون آلارم دود، هود کشویی مخفی، هود برد کشویی مخفی و … اشاره کرد. از هود انتخابی، کابینت مناسبی برای آن طراحی شده است. مدل کابینت مستقیما به مدل هود مخفی متصل می شود. کابینت باید کاپوت را به خوبی پوشش دهد و در عین حال به عملکرد کاپوت آسیبی وارد نکند. به این ترتیب طراح کابینت می تواند با خلاقیت خود هر مدل کابینت را طراحی و تولید کند و این نکات در نظر گرفته می شود.

هود مخفی در کابینت

هود مخفی برای چه کابینت هایی‌ مناسب است؟

هود مخفی در کابینتهای‌ گلاس

کابینت هیگلاس یکی از محبوب ترین مدل های کابینت آشپزخانه است. اگر قصد تهیه هود مخفی برای این مدل کابینت را دارید، انواع مختلف هود مخفی مانند هود مخفی تاشو و یا هود مخفی کشویی با ابعاد کوچک و فضای کم برای آن مناسب است.

هود مخفی در کابینت ممبران

کابینت ممبران یکی از انتخاب های عالی برای هر آشپزخانه ای است که به سبک کلاسیک طراحی شده است. اگر فکر می کنید کابینت ممبران محدودیتی برای استفاده از مدل های مختلف هود مخفی ایجاد می کند، در اشتباهید. این مدل های کابینت با طراحی منحصر به فرد می توانند هود را به بهترین شکل از دید عموم پنهان کنند.

هود مخفی در کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف می تواند برای انواع هودهای مخفی مانند هودهای مخفی بدون دودکش و یا با دودکش مناسب باشد. باید بدانید کابینت های ام دی اف در نظر گرفته شده برای هود مخفی بدون شومینه باید یک کابینت دو در معمولی باشد. البته طراحی کابینت ام دی اف بدون دودکش راحت تر از دودکش است.

هود های مخفی در کابینت مدرن

در کابینت‌های مدرن نیز می‌توان از هود‌های مخفی استفاده کرد. هود‌های مخفی در کابینت‌های مدرن به طرح و سبک داخلی کابینت می‌پیوندند و به نمایش قرار نمی‌گیرند. در زیر، چند مدل کابینت مدرن با هود مخفی را برای شما معرفی می‌کنم:

  1. کابینت‌های بالایی با پنل‌های جلو: در این مدل، هود مخفی در داخل کابینت بالایی قرار می‌گیرد و پنل‌های جلویی که در بخش بالا قرار دارند، با طرح و رنگ کابینت تطبیق می‌یابند. این کابینت‌ها طراحی ساده و شیکی دارند که به استقبال هود مخفی می‌روند.

  2. کابینت‌های باز: در این مدل، کابینت‌ها بدون درب معمولی بالای هود قرار می‌گیرند و هود مخفی در داخل آنها قرار می‌گیرد. این کابینت‌ها به صورت باز و شفاف، طراحی می‌شوند که نمایش هود مخفی را بهبود می‌بخشد و استقبال می‌کند.

  3. کابینت‌های سقفی: در این مدل، هود مخفی در سقف کابینت‌ها نصب می‌شود. کابینت‌های سقفی معمولاً دارای روکش‌های شیشه‌ای هستند که هود مخفی را پنهان می‌کنند و به ظاهر زیبایی می‌افزایند.

  4. کابینت‌های بازویی: در این مدل، هود مخفی در داخل بازوهای متحرک قرار می‌گیرد که به آسانی قابل باز و بسته شدن هستند. این بازوها بر روی کابینت نصب می‌شوند و در زمان استفاده هود مخفی را بروز می‌دهند.

هود مخفی در کابینتهای نئوکلاسیک

استفاده از هود مخفی در کابینت های نئوکلاسیک دشوار به نظر می رسد. شاید برخی از طراحان بر این عقیده باشند که استفاده از هود اپن در آشپزخانه با کابینت های نئوکلاسیک به زیبایی فضا کمک می کند. هود مخفی در کابینت‌های نئوکلاسیک یک گزینه شیک و متناسب با طراحی داخلی آشپزخانه است. برای محاسبه قیمت هود مخفی در کابینت‌های نئوکلاسیک، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. تعیین مدل و برند هود: انتخاب مدل و برند هود مخفی مورد نظرتان است. قیمت هود مخفی بستگی به انتخاب شما و کیفیت و مشخصات فنی هود دارد.

  2. مشاوره با تولیدکننده یا فروشنده: با تماس یا مراجعه به تولیدکننده یا فروشنده هود مخفی، جزئیات فنی هود را بیان کرده و از قیمت متری یا قیمت نهایی آن برای نصب در کابینت نئوکلاسیک استعلام بگیرید.

  3. مشخص کردن تعداد و ابعاد کابینت‌ها: تعداد کابینت‌ها که شامل آنها برای نصب هود مخفی می‌باشد را مشخص کنید. همچنین، ابعاد هر کابینت را در نظر بگیرید تا به تعداد مترمربع لازم برای هود مخفی برسید.

  4. محاسبه قیمت: با ضرب تعداد کابینت‌ها در قیمت مترمربع هود مخفی، قیمت نهایی هود مخفی در کابینت‌های نئوکلاسیک را محاسبه کنید.

توجه کنید که قیمت هود مخفی در کابینت‌های نئوکلاسیک ممکن است متغیر باشد و بستگی به عوامل مختلفی مانند برند هود، مشخصات فنی، سایز کابینت‌ها و همچنین شرایط بازار داشته باشد. بنابراین، بهتر است قبل از خرید، قیمت را با تولیدکننده یا فروشنده هود مشاوره کنید.

مدل کابینت بالای هود مخفی

مدل کابینت بالای هود مخفی در کابینت‌های نئوکلاسیک می‌تواند بستگی به طراحی و سلیقه شما داشته باشد. در زیر، چند مدل کابینت بالای هود مخفی را برای شما معرفی می‌کنم:

  1. کابینت‌های قوسی: این مدل کابینت‌ها دارای قسمت بالایی به شکل قوس می‌باشند که باعث ظاهر زیبا و جذابیت بیشتر می‌شوند. قوس معمولاً با اشکال منحنی در قسمت بالای کابینت ایجاد می‌شود و هود مخفی در داخل آن قرار می‌گیرد.

  2. کابینت‌های گلاسه: کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای یا درب‌هایی که از جنس شیشه استفاده می‌کنند. این کابینت‌ها دارای قسمت بالایی شیشه‌ای هستند که هود مخفی در داخل آن قرار می‌گیرد. این مدل کابینت‌ها باعث نمایش زیبا و شفافیت در بالای هود می‌شوند.

  3. کابینت‌های باز: این مدل کابینت‌ها به جای درب‌ها، دارای بازوهای متحرک هستند که به آسانی قابل باز و بسته شدن هستند. هود مخفی در داخل این بازوها قرار می‌گیرد و به صورتی کاملاً مخفی و در پشت کابینت قرار می‌گیرد.

  4. کابینت‌های بالا با پنل‌های معمولی: در این مدل کابینت‌ها، هود مخفی در داخل کابینت بالایی با پنل‌های معمولی نصب می‌شود. این پنل‌ها معمولاً با رنگ و طرح کابینت تطبیق می‌یابند و هود مخفی را به طور کامل پنهان می‌کنند.

طریقه ساخت کابینت هود مخفی

برای ساخت هود مخفی مراحل و تکنیک های فانتزی وجود ندارد، فقط باید به ابعاد آشپزخانه و نوع هود مورد نظر مشتری توجه کنید. امروزه طراحان کابینت، هودهای آشپزخانه را با روش های جالب و هوشمندانه از دید عموم پنهان می کنند. این کار از جلب توجه وسایلی مانند هود جلوگیری می کند و ظاهر کابینت آشپزخانه را حفظ می کند. طراحی هود مخفی باید تضمین کند که هود به درستی از دید عموم پنهان است و در عین حال کارایی هود را حفظ می کند. مدل کمد اضافی بسته به نوع هود انتخابی و سبک طراحی کمدها طراحی و ساخته می شود.

مزایا و معایب استفاده از هود مخفی در کابینت

  • استفاده از این هود در کابینت از آنجایی که هود در کابینت نصب می شود و به چشم نمی آید از هرج و مرج در دکوراسیون داخلی آشپزخانه جلوگیری می کند و هارمونی جذابی در اتاق ایجاد می کند.
  • استفاده از هود مخفی در کابینت آشپزخانه از اشغال فضای بیش از حد آشپزخانه جلوگیری می کند، بنابراین هود مخفی استفاده بهینه از مناطق مختلف آشپزخانه را تضمین می کند.
  • هودهای مخفی در سایزهای مختلف تولید می شوند. طراحی کابینت هود مخفی نیز به گونه ای ساخته شده است که درست بالای اجاق گاز قرار می گیرد و اجاق گاز را می پوشاند. بنابراین چنین هودهایی کارایی بیشتری دارند.
  • هودهای مخفی مقرون به صرفه هستند زیرا به صورت پیش ساخته طراحی و تولید می شوند.
هود مخفی در کابینت
ارتفاع هود از سطح گاز

نصب هود بالای اجاق گاز باید در ارتفاع استاندارد انجام شود تا هود به درستی کار کند و در اثر حرارت به قطعات داخلی و خارجی آن آسیبی وارد نشود. ارتفاع مناسب و استاندارد برای نصب هود روی اجاق گاز بین 60 تا 80 سانتی متر می باشد.

ساخت کابینت با هود مخفی توسط دکوراسیون داخلی مانادنا

برای ساخت کابینت با هود مخفی اصول و قوانین خاصی وجود دارد. اگر طراح و تیم مدیریتی هنگام ساخت کابینت به جزئیات توجه نکنند، هود به درستی در داخل کابینت پنهان نمی شود و کابینت به صورت ناهموار تولید می شود. استفاده از چنین کابینتی در میان سایر کابینت های آشپزخانه بدون شک به جلوه کابینت لطمه می زند و اتاقی نامتعادل ایجاد می کند. 

نکته پایانی

ساخت کابینت برای هود مخفی کار هر کابینت ساز و طراح نیست. این کار نیاز به صبر، خلاقیت و دقت دارد. در این مقاله سعی کردم شما را با انواع بالش های مخفی در کابینت و فواید آنها آشنا کنم. اگر در حال خرید کابینت هستید و قصد دارید از یک هود مخفی استفاده کنید، بهتر است کار ایجاد یک کابینت مناسب را به یک تیم حرفه ای بسپارید. همچنین اگر قصد بازسازی آشپزخانه و تغییر دکوراسیون آشپزخانه را دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *