کابینت طرح چوب

همانطور که می دانید ضروری ترین وسیله در هر خانه یا آشپزخانه ای که به سبک امروزی ساخته شود، کابینت آن است. چرا که علاوه بر رفع نیاز برای جا دادن ظروف و وسایل آشپزخانه. به زیبایی و دکوراسیون خانه نیز کمک می کند. امروزه استفاده از کابینت ها گسترش بیار زیادی دارد. و می توان گفت که صدها نوع کابینت آشپزخانه فقط در ایران وجود دارد. ” کابینت طرح چوب ” انواع مختلفی دارند که استفاده از هرکدام نیازمند آگاهی از ویژگی های آن مدل می باشد. در این صفحه چندین مدل از این کابینت ها به همراه عکس معرف خواهند شد. علاوه برا ین نگاهی به بهترین رنگ کابینت های طرح چوب خواهیم داشت.

کابینت طرح چوب

کابینت طرح چوبی

کابینت یکی از وسایل ضروری در آشپزخانه محسوب می شود  و این مسئله سبب شده که قلب تپنده در آشپزخانه، کابینت باشد. جنس اصلی انواع کابینت آشپزخانه از نوع ورق های ام دی اف است که در انواع و مدل هایی مختلف طراحی می شوند و در بازار وجود دارند. در این مقاله قصد داریم به طور تخصصی اطلاعاتی را در مورد کابینت طرح چوب ارائه بدهیم، مزایا و معایب آن را ذکر می کنیم که در تصیم گیری برای خرید و یا عدم خرید این مدل از کابینت کمک کند. همچنین در این مقاله به اینکه چرا  کابینت های طرح چوب از محبوبیت زیادی برخوردارند اشاره میکنیم.

کابینت طرح چوبی

کابینت آشپزخانه طرح چوب چیست؟

برای بررسی این نوع کابینت ها ابتدا باید به معرفی کامل آن بپردازیم. در واقع ماده اصلی سازنده این کابینت های امروزی، ورق ام دی اف است. (در صورت تمایل می توانید مقاله  ورق های ام دی اف را در این سایت مطالعه کنید.) فرایند ساخت کابینت های مدل چوبی بهب این صورت است. که از یک کابینت کلاسیک از ورق های 16 الی 25 میلی متری استفاده می‌شود. مغز اصلی این نوع کابینت از جنس ام دی اف می باشد. و فقط یک لایه 1 میلیمتری برچسب طرح چوب در دو سمت ورق ها به صورت پرس شده چسبیده است.  این ورق های روکش دار شده سایز بندی می شود. سپس به وسیله دستگاه سی ان سی ابزار خورده می‌شود. و در نهایت به شکل دلخواه مشتری در می آید. کابینت طرح چوب بعد از این مرحله ها به قسمت رنگ کاری انتقال داده می شود. تا رنگ مورد نظر روی آن اعمال شود.

کابینت آشپزخانه طرح چوب چیست؟

کابینت طرح چوبی چه کابینتی است؟

پیش تر ذکر کردیم که متریال و هسته اصلی کابینت های آشپزخانه ورق های ام دی اف می باشد. پس به طور قطعی جنس اصلی کابینت طرح چوب و یا کابینت روکش چوب از ام دی اف می باشد. حال بیاد ببینیم چه پروسه ای طی می شود که در این راستا ورق های ام دی اف که خام می باشند به کابینت آشپزخانه طرح چوب تبدیل می شود.

 برای تولید این کابینت از ورق های ام دی اف 16 الی 25 میلی متری استفاده می شود که بدنه اصلی کابینت ها بوده و فقط یک لایه از روکش طرح چوب در ضخامت یک میلی متری در دوطرف درب های کابینت طرح چوبی پرس می شود. باید خاطر نشان کرد که این روکش ها در ابتدا اندازه و سایز بندی می شوند و سپس توسط دستگاه سی ان سی (CNC) ابزار و برش خورده می شوند و شکل نهایی کابینت آماده می شود. بعد از این مرحله کابینت آماده رنگ شدن می شود که رنگ های متعددی برای کابینت روکش چوب وجود دارد از رنگ سفید گرفته تا رنگ قهوای که عکس های تعدادی از کابینت هارا با رنگبندی های قهوه ای و سفید می توانید مشاهده کنید و لذت ببرید.

کابینت طرح چوب عضوی از کابینت های کلاسیک می باشد که از نقش و نگارهای زیبایی برخوردار است. این سبک از دکوراسیون آشپزخانه یک ویژگی و مشخصه خاصی دارند و آن هم این است که بر روی درب این دسته از کابینت ها حکاکی هایی وجود دارد که ظاهر کابینت طرح چوبی را بسیار زیبا و خاص می کند. در این سبک از کابینت های آشپزخانه مواردی از قبیل تاج، زیرچراغ، گل و الماسه وجود دارد که زیبایی و شگفت انگیزی زیبا و شیک می کند. خوب است که بدانید کابینت طرح چوبی با یک نام دیگر به نام کابینت روکش چوب نیز شناخته می شود

کابینت آشپزخانه طرح چوب چیست؟

 

آیا کابینت طرح چوب با کابینت روکش چوبی متفاوت است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر ـ کابینت طرح چوب همان کابینت روکش چوبی می باشد و هر دوی آن ها یک معنی را می دهند . منظور از هر دوی آن ها آن دسته از کابینت هایی هستند که مغزی آن ها عمدتا از جنس ام دی اف (MDF) می باشد و نه چوب طبیعی!!! سپس بر روی آن ها یک روکش چوبی یا همان روکش طرح چوبی را بر روی آن پرس می کنند که برش این روکش ها از طریق دستگاه برش سی ان سی صورت می گیرد و روکش های چوبی عمدتا با استفاده از روش وکیوم بر روی کابینت ها چسبانده می شوند.

 

بهترین رنگ کابینت روکش چوبی

کابینت آشپزخانه طرح چوب از مدل های محبوب و پرطرفدار کابینت های امروزی می باشد. کابینت مدل چوب جدید ترین محصول کابینت های کلاسیک می باشد. و روز به روز طرفدارهای بیشتری را به خود اختصاص می دهد. بنابراین به لحاظ کیفی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. که این امر باعث افزایش عمر این نوع از کابینت ها شده است.  ما در این قسمت قصد داریم بهترین رنگ کابینت های چوبی را به شما معرفی کنیم. در این مقاله می توانید تصاویر محبوب ترین رنگ های کابینتهای ام دی اف طرح چوب را مشاهده کنید.

بهترین رنگ کابینت روکش چوبی

نکاتی که قبل از خرید کابینت طرح چوب  باید به آن ها توجه کرد

اگر شما فردی هستید که برای تغییر در دکوراسیون آشپزخانه خود قصد خرید کابینت دارید  در اداه مقاله همراه ما باشید چون این قسمت از مقاله برای شما قطعا مفید می باشد زیرا در این قسمت مزایا و معایب کابینت طرح چوب را ارائه می دهیم که می تواند شما را در جهت خرید کابینت کمک میکند به نحوی که بعد از خواندن این مطلب از قصد خرید خود نسبت به کابینت طرح چوب اطمینان حاصل فرمایید و یا از تصمیم خود منصرف شوید و سراغ مدل های دیگری از انواع کابینت آشپزخانه شوید.

بهترین رنگ کابینت روکش چوبی

مزایا کابینت طرح چوب

  • این کابینت شباهت بسیار زیادی به کابینت لوکس و یا همان لاکچری دارد که از لحاظ قیمتی بسیار مناسب تر و کمتر می باشد  تا کابینتی که تماما از چوب باشد.
  • کابینت طرح چوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و طول عمر بالایی نیز دارد.
  • در صورتی که درب کابینت آسیب ببیند این امکان وجود دارد که تریم و یا مجددا رنگ بشود.
  • بر روی کابینت های طرح چوبی امکان حکاکی وجود دارد.

معایب کابینت طرح چوب

  • در این سبک از کابینت اکر جنس رنگ به کار رفته از کیفیت پایینی برخوردار باشد رنگ دچار لب پریدگی و یا کدر شدن می شود. به همین این کابینت ها را از مراکزی خریداری کنید که از نوع و کیفیت رنگ و متریال به کار رفته در کابینت اطمینان داشته باشید.
  • به دلیل اینکه درختانی که خاصیت این مدل از کابینت را داشته محدود هستند در روکش های چوبی به کار رفته نیز محدودیت وجود دارد.
  • کابینت طرح چوب در برابر وسایلی که تیز و برنده می باشند بسیار حساس هستند.
  • حساس بودن این دسته از کابینت ها در برابر رطوبت

اگر این قسمت از مقاله را با دقت خوانده باشید متوجه خواهید شد این گروه از کابینت عیب و مشکل خاصی ندارند و مزایای آن ها بسیار قابل قبول است و از دوام نسبتا خوبی برخوردار هستند به همین دلیل امروزه یکی از محبوب ترین کابینت ها در میان مردم به حساب می آید که در ادامه مقاله قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

مزایا کابینت طرح چوب

دلیل محبوب بودن کابینت طرح چوبی

از گذشته تا حالا کابینت های کلاسیک بین مردم از طرفداران زیادی برخوردار بوده است. زیرا کابینت هایی که از جنس چوب طبیعی گویی طبیعت را با خود به آشپزخانه آورده اند. این کابینت ها با حکاکی های زیبایی که دارند زمان قدیم، شکوه و طراوت آن دوران را گویی تداعی می کنند.  ولی به دلایلی از جمله چوب هایی که در تولید و ساخت این دسته از کابینت ها به کار می رود حتی گاهی کمیاب هم می باشند، اجرا کردن این کابینت ها دشواری خاص خود را دارد، برخورداری از دوام و طول عمر بالا و همچنین طرح های هنرمندانه و خلاقانه ای که بر روی این کابینت ها اجرا می شود باعث شده است که این دسته از کابینت ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشند و بسیاری از افراد به دلیل هزینه های بسیار زیاد آن ها از خرید این کابینت های آشپزخانه صرف نظر کنند. به همین دلیل کابینت های طرح چوب به دلیل اینکه به کابینت های چوبی کلاسیک بسیار شباهت  دارند و همان زیبایی را داشته  اما در عوض هزینه آن بسیار پایین تر می باشد و این یکی از دلایل مهم و اصلی محوب بودن این کابینت در بین مشتریان می باشد.

مزایا کابینت طرح چوب

قیمت کابینت های طرح چوبی

قیمت کابینت های آشپزخانه از جمله کابینت آشپزخانه طرح چوب و روش صحیحی که قیمت آن ها را تعیین کرد به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل شامل جنس ام دی اف به کار رفته، درب کابینت، نوع طرح حکاکی شده و حتی نوع ابزاری که برای طرح مد نظر مورد استفاده قرار گرفته، میزان وقت و زمانی که برای ساخت کابینت صرف شده؛ ستون و سر ستون، دستگیره و غیره می باشد. شما می توانید بعد از انتخاب نوع کابینت خود برای آگاهی از قیمت با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

گالری عکس کابینت طرح چوب

کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب
کابینت طرح چوب

پس از انتخاب هرکدام از طرح ها و رنگ های ارائه شده در تصاویر فوق، با کارشناسان ما در مانادنا تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما برای طراحی داخلی آشپزخانه خود بهره مند شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *