خانه قدیمی مانادنا

بازسازی خانه و ساختمان قدیمی

ساختمان ها پس از چند سال نیاز به مرمت و بازسازی خواهند داشت. این بازسازی می تواند به طور گسترده یا با انجام تغییرات جزیی در داخل ساختمان انجام پذیرد. بازسازی خانه قدیمی می تواند با پرداخت یک هزینه ی بسیار کمتر نسبت به ساختمان نوساز ، شما را دارای یک ساختمان با کیفیت و امکانات نوین کند. همچنین شما میتوانید با مطالعه مقاله بازسازی خانه با کمترین هزینه روش های کاهش هزینه را در بازسازی خانه قدیمی خود بیاموزید.

 

بازسازی خانه قدیمی چیست؟

به طور کلی تمام ساختمان ها پس از چند سال که از ساخت آن ها گذشت، نیاز به تعمیر یا نوسازی خواهند داشت. بازسازی یا مرمت به مجموعه کارهای تعمیر یا نوسازی روی یک ساختمان که به منظور حفظ و نگهداری ساختمان انجام می گیرد اطلاق می شود. بازسازی خانه قدیمی با در نظر گرفتن میزان بودجه ی شما و تحت نظر افراد متخصص انجام خواهد گرفت. قبل از شروع روند بازسازی خانه قدیمی شما باید مشخص کنید که اولویت شما از بازسازی کدام بخش از خانه خواهد بود.

 

یک خانه ی بازسازی شده

 

دقت داشته باشید که در بازسازی خانه قدیمی یکی از مهمترین نکات انجام اصولی تخریب دیوارها می باشد. همواره تاکید شده که تخریب دیوارهای قدیمی به گونه ای باشد که به ساختمان های مجاور و منازل همسایگان آسیبی وارد نشود. بازسازی می تواند از ایجاد تغییرات گسترده یا انجام تغییرات ظاهری یا نمای دکوراسیون تشکیل شود. مانادنا به پشتوانه ی چندین سال تجربه ی موفق در انجام بروزترین تغییرات داخلی منازل و ساختمان ها و با حضور مهندسین با تجربه در این حوزه به شما اطمینان خواهد داد که تمام مراحل نوسازی و تغییرات را با استفاده از بهترین وسایل و با کیفیت ترین آن ها انجام خواهد داد.

 

مراحل بازسازی خانه قدیمی

بازسازی خانه قدیمی قوانین و مراحل خاص خود را دارد. خان های کلنگی و فرسوده بیش از سایر ساختمان ها نیاز به بازسازی دارند. این بازسازی با توجه به بودجه ی شما انجام می گیرد. بازسازی خانه قدیمی طبق مراحل خاصی و با اصول و قوانین ویژه ی خود برای بدست آوردن نتیجه ی مورد نظر انجام خواهد شد. عملیات بازسازی ساختمان قدیمی دارای دو قاعده ی کلی است که بسته به نیاز و نظر افراد انجام خواهد گرفت.

  1. بازسازی زیرساخت سازمان
  2. انجام تغییرات گسترده در دکوراسیون داخلی

اما بازسازی خانه قدیمی در حالت کلی دارای مراحلی است که باید طبق آن فرآیند بازسازی انجام پذیرد. انجام اکثر مراحل بر عهده ی پیمانکار و افراد متخصص خواهد بود. ما مراحل انجام یک عملیات بازسازی گسترده را برای شما به طور کامل شرح خواهیم داد.

 

مرحله ی اول: بازدید از خانه

ابتدا با بررسی شرایط و مشاهده ی وضعیت ساختمان شرایط کلی را مد نظر قرار خواهیم داد. در این مرحله شما خواسته های خود را از انجام عملیات به پیمانکاران انتقال خواهید داد. پیمانکار و فرد متخصص برآورد حدودی هزینه را به شما ارائه خواهد کرد. شما باید هدف گذاری خود را از انجام تغییرات به طور کامل مشخص کنید. آیا هدف شما بازسازی زیرساخت ها و نمای ساختمان به طور کلی خواهد بود یا انجام تغییرات جزئی در ظاهر ساختمان. از این مرحله به بعد شما با توجه به صحبت های پیمانکاران و افراد متخصص و با بررسی شرایط باید به دنبال انتخاب یک پیمانکار مطمئن باشید.

 

قبل و بعد از بازسازی

 

مرحله ی دوم: انتخاب یک پیمانکار

بازسازی خانه قدیمی و کلنگی یک امر بسیار تخصصی است که باید زیر نظر فرد یا افراد با دانش فنی زیاد و تجربه ی بالا انجام پذیرد. تک تک عملیات هایی که قرار است برای بازسازی ساختمان قدیمی انجام پذیرد باید تحت نظر افراد متخصص و وارد به این امر انجام گیرد. از این رو پیدا کردن یک پیمانکار و فرد مطمئن اساسی ترین کار برای شروع فرآیند بازسازی خواهد بود. پیمانکار با توجه به درخواست شما و با تجربه ای که در انجام این کار دارد طرح اولیه را با در نظر گرفتن میزان بودجه ی شما ارائه خواهد داد.

دقت داشته باشید که در هنگام عقد قرارداد با پیمانکار زمانبندی، هزینه ی کار، نوع مصالح مصرفی و حتی جنس کابینت و سرامیک ها را نیز مشخص کنید تا در ادامه ی روند بازسازی خانه قدیمی با پیمانکار به مشکل بر نخورید. این کار موجب می شود که شما برآورد هزینه را به طور دقیق و با توجه به کیفیت مصالح انجام دهید.

تیم متخصص مانادنا برای مشاوره های تخصصی و رایگان در خدمت شماست تا بهترین راه برای یازسازی خانه فدیمی و یا ساختمان قدیمیتان را به شما نشان دهد و در این راه به شما کمک کند.  

مرحله ی سوم: شروع به بازسازی

روند بازسازی خانه قدیمی پس از توافق با پیمانکار به طور عملی شروع خواهد شد. از این مرحله به بعد درصد بسیاری از کارها بر عهده ی پیمانکار و بخش کمی از کارهای مورد نیاز بر عهده ی شما خواهد بود. در واقع شما قبل از عقد قرارداد با پیمانکار تمام جوانب را سنجیده و کارهایی که به شما مربوط است را انجام خواهید داد. مرحله ی اصلی در روند بازسازی خانه قدیمی از اینجا به بعد و با عملی شدن امور انجام خواهد پذیرفت. فرآیند انجام بازسازی خانه ی قدیمی دارای مراحل زیادی است که توسط پیمانکار و تحت نظر شما انجام خواهند پذیرفت. ما در اینجا به طور خلاصه تمام مراحلی که در نوسازی و یا بازسازی ساختمان قدیمی انجام خواهد گرفت را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

انجام تغییرات گسترده در تمام ساختمان

 
  • مهمترین کار در شروع عملیات نوسازی خانه قدیمی بالا بردن ایمنی افراد است. پس نصب تجهیزات ایمنی در محل عبور افراد در خیابان جهت بازسازی نمای خارجی و انجام عملیات بازسازی در بیرون ساختمان باید در شروع روند بازسازی انجام پذیرد.
  • قطع بودن آب، برق و همچنین گاز و اطمینان از قطع کردن لوله کشی های داخلی ساختمان اطمینان حاصل کنید.
  • تمام تاسیسات داخلی مانند کابینت، درب و پنجره و شیرآلات را جدا کنید.
  • جداسازی کامل کاشی و سرامیک های قدیمی در سرویس های بهداشتی و همچنین آشپزخانه را حتما باید انجام داد.
  • تخریب دیوارهای غیر باربر و دیوارهای باربر که به دلیل اهمیت بالا و حساسیت زیاد باید تحت نظر افراد متخصص و وارد به این کار انجام گیرد.
  • سیمان کاری بخش های مختلف داخلی و تاکید بر عایق کاری داخلی خصوصا در سرویس های بهداشتی.
  • به کار بردن روش های نوین و بروز در لوله کشی و برق کشی ساختمان
  • انجام عملیات گچ کاری و همچنین تکمیل دیوارهای قدیمی
  • به کار بردن در و پنجره های با طراحی جدید
  • بازسازی سقف با به کارگیری جدیدترین روش های مورد استفاده مانند اجرای سقف کاذب
  • در صورت نیاز شروع روند زیباسازی نمای خارجی ساختمان با نقاشی و رنگ آمیزی
  • به کار بردن کابینت های جدید با متریال های نوین
  • استفاده از لوازم برقی مانند کلید، پریز و به کار بردن نورپردازی خلاقانه در نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • استفاده از کاغذ دیواری یا پارکت جهت زیبا سازی دیوارهای داخلی می تواند بسیار در زیبایی دکوراسیون نقش داشته باشد. نصب دربهای داخلی اتاق ها، سرویس های بهداشتی و بالکن با بهره بردن از مدل های جدید
  • نصب لوازم شست وشو مانند شیرآلات، روشویی، سینک آشپزخانه و شیرآلات داخلی حمام و سرویس بهداشتی
 

مرحله ی چهارم: بازرسی نهایی

پس از انجام تمام عملیات های بالا شما با حضور در محل انجام پروژه به همراه پیمانکار مشغول به بررسی تغییرات خواهید شد. شما در اینجا با به کارگیری مفاد نوشته شده در قرارداد باید تمام مصالح و لوازم مورد استفاده را مورد بررسی قرار دهید. چنانچه شما در حین بررسی نهایی موردی را مشاهده کردید که در آن پیمانکار بر خلاف قرارداد نوشته شده عمل کرده است این نکته را به او انتقال خواهید داد.

 

نمای دل انگیز با تغییرات داخلی

 

از شروع روند نوسازی و بازسازی پیمانکار متعهد است که تمام خواسته های شما را طبق قرارداد انجام دهد. عمل نکردن به مفاد و جزئیات نوشته شده در قرارداد توسط پیمانکار توسط شما قابل پیگیری خواهد بود، چرا که فرد یا شرکت مقابل در ازای دریافت مبلغی که در قرارداد قید شده موظف است که بهترین بازدهی را در انجام روند بازسازی از خود نشان دهد.

 

 هزینه بازسازی خانه قدیمی

بازسازی ساختمان قدیمی به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه تر از ساخت مجدد یک بنا خواهد بود. به همین منظور بسیاری از صاحبان خانه ها و ساختمان ها بازسازی خانه قدیمی را نسبت به ساخت کامل بنا ترجیح می دهند. هزینه ی بازسازی خانه قدیمی با توجه به میزان تغییرات مورد نظر و انتظارات شما متغیر خواهد بود. برای برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی، حجم تغییر و تعمیرات و نوع مصالح به کار رفته در انجام تغییرات را باید مد نظر خود قرار داد. همواره توصیه می شود که در بازسازی خانه قدیمی پس از برآورد هزینه توسط شما، چند درصد بیشتر به تخمین خود اضافه کنید. در مقایسه با ساختمان نوساز، میزان هزینه ی پرداختی شما برای بازسازی خانه قدیمی می تواند بسیار به صرفه تر باشد. همچنین شما در مقاله بازسازی آپارتمان میتوانید مراحل و هزینه های بازسازی آپارتمان را مطالعه کنید.

 

جمع بندی مطالب

اگر قصد دارید که در یک خانه ی مجلل به زندگی خود ادامه دهید ولی هزینه ی پرداخت و خرید یک ساختمان یا بنا کردن ساختمانی تازه را ندارید بهترین گزینه برای شما بازسازی و نوسازی خانه ی خود است.

مانادنا، مجری دکوراسیون داخلی

بازسازی خانه قدیمی می تواند با پرداخت هزینه ی بسیار کمتر نسبت به ساخت یک بنا، شما را از داشتن یک خانه با امکانات نوین بهره مند کند. بازسازی خانه قدیمی به دلیل حساسیت بسیار بالاتری که نسبت به ساخت دیوار و ساختمان نوساز دارد باید تحت نظر افراد وارد انجام پذیرد. مانادنا به عنوان یک شرکت نوسازی دکوراسیون، با حضور اساتید مجرب و با بهره گیری از بروزترین امکانات تمام مراحل نوسازی داخلی را برای شما به دقت و با کمترین هزینه انجام خواهد داد.

2 Comments

  • سلام به خدمت شما،ببخشید قیمت بازسازی خونه از خراب کردنش گرفته تا دوباره ساختنش تقریبی چطوره؟ قیمت فقط تخریب چطور

    • با سلام کاربر عزیز، با شماره های موجود در سایت با کارشناسان مانادنا تماس بگیرید تا پاسخ سوال خود را به طور دقیق دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *