ویلا مانادنا

بازسازی ویلا نیاز به عملیات منظم با زمان بندی مشخص دارد، سپردن پروژه بازسازی و نوسازی به کارشناس این حوزه دغدغه های که در این باره وجود دارد را برطرف خواهد کرد. تخریب، ساخت و طراحی حرفه ای می تواند در زیبایی و کیفیت بازسازی و نوسازی ویلا تاثیرگذار باشد.

 

بازسازی ویلا و مراحل مختلف آن 

نگهداری از املاک و ابنیه ثروتی است که در دراز مدت از آن بهره مند می شوید. بازسازی ویلا از جمله روش های نگهداری املاک است. شما با انجام بازسازی به نگهداری بنا کمک ویژه ای می کنید، زیرا بازسازی و نوسازی بنا می تواند طول عمر ساختمان را افزایش دهد و شما حتی نسل بعد از شما نیز با خاطری آسوده از ملک استفاده نمایید.

 

بررسی مراحل بازسازی ویلا

بازسازی ویلا را می تواند از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد اینکه بازسازی چه درجاتی دارد؟  مجوزات لازم برای بازسازی چیست؟ هزینه انجام بازسازی چگونه برآورد می شود، و سوالاتی دیگری که نیاز است قبل از انجام بازسازی به آنها پاسخ داده شود. 

 

بازسازی چیست و چه ضرورتی می تواند داشته باشد؟ 

بازسازی مجموعه عملیاتی است که برای حفظ پایداری بنا و استفاده بهتر از آن انجام می شود. اینکه بازسازی چه ضرورتی می تواند داشته باشد، به دیدگاه شما بر می گردد. گاهی هدف شما از بازسازی جلوگیری از تخریب و آسیب بیشتر بنا است، که برای این کار نیازمند صرف هزینه های بیشتری هستید.

 در برخی مواقع شما از بازسازی ویلا، به روز شدن نما و زیباسازی شکل ظاهری بنا را می خواهید، که می توان با ایده های خلاقانه و طرح های مدرن این کار را انجام داد. در بعضی از پروژه های بازسازی، تغییر کاربری بخش های مختلف ساختمان و اضافه کردن اتاق ها و یا کم کردن قسمت های بی استفاده، است. 

در هر کدام از این موارد تغییراتی در ساختمان ایجاد می شود، که جزئی با کلی هستند و می تواند تنوع بسیار زیادی را در فضا به وجود بیاورد. در خلال این تغییرات اقدامات لازم برای تعمیر و مرمت بنا انجام می گیرد، که بسیار مفید خواهد بود. 

 

بازسازی و نوسازی ویلا

 

مزیت بازسازی ویلا

بازسازی ویلا مزایای زیادی می تواند داشته باشد، شما با انجام تعمیرات اساسی به افزایش طول عمر ویلا کمک می کنید، و موجب می شوید سال های بیشتری قابل استفاده و سکونت باشد. 

از مزیت های دیگر بازسازی بالا رفتن ارزش ملک است. ارزش افزوده که شما با انجام بازسازی در ملک ایجاد می کنید، هنگام قیمت گذاری بر روی ملک با چندین برابر افزایش محاسبه خواهد شد، و سود کلانی از این بابت نصیب شما می شود. 

تغییر کاربری بنا یکی دیگر از مزیت های بازسازی ویلا است. طرح های مدرن و زیبایی که امروزه توسط معماران ارائه می شود، شما را ترغیب می کند، که با انجام این گونه طراحی ها در ویلا خود تجربه جدیدی داشته باشید. تغییر فضای باغچه به استخر، و اضافه کردن جکوزی در بخش هایی از ساختمان، تبدیل انباری به کتابخانه یا اتاق تلویزیون و… از جمله ایده های جالبی است که می تواند با تغییر کاربری ویلا تحقق پیدا کند. 

مزیت دیگر بازسازی صرفه جویی در هزینه هاست. شاید مشاهده ویلاهای نوساز و جدید و دیدن امکانات مدرن در آنها شما را به این تصمیم برساند، که برای خرید یکی از آنها اقدام کنید. اما بعد از مشورت گرفتن از افراد متخصص در زمینه نوسازی و برآورد هزینه ها متوجه می شوید، که اقدام به بازسازی ویلا بسیار کم هزینه تر از خرید یک ویلای تازه ساخت است، که می تواند صرفه جویی هوشمندانه ای باشد. 

 

آیا برای انجام بازسازی ویلا به مجوزهای شهرداری نیاز است؟ 

عملیاتی که در جریان بازسازی و نوسازی انجام میشود، مختلف بوده، برخی از آنها نیاز به مجوز دارند و بعضی بدون مانع قانونی قابل انجام است. 

با بررسی مواردی که الزام به گرفتن مجوز دارند، مشخص شود که شهرداری ایمنی سازه را بیشتر از هر چیزی زیر ذربین خود قرار می دهد، و در مواردی که ممکن است موجب سست شدن ساختمان شود، متقاضی بازسازی را ملزم می کند، که زیر نظر کارشناس مربوطه این کار را انجام دهد.

 

بازسازی نمای داخلی ویلا

 

از جمله مواردی که نیاز به مجوز دارد تخریب دیوارهای داخلی است، که پایداری بنا به آن بستگی دارد و به اصطلاح باربر یا حمال گفته می شود. جا به جایی راه پله یکی دیگر از موارد نیازمند مجوز است. همچنین تغییر دادن بخش های داخلی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی از جمله مواردی که باید مهندسی ساز باشد، تا مجوز مربوطه را دریافت کند. 

 

تعیین حالت های مختلف بازسازی و زمان بندی آن 

بازسازی ویلا و نوسازی آن می تواند در سه شکل مختلف انجام شود، و افراد با توجه به نیازشان و بودجه ای که در دسترس دارند، برای بازسازی اقدام می کنند، که هر کدام زمان بندی مخصوص به خود را دارد. 

 

بازسازی محدود و جزیی:

گاهی هدف شما از بازسازی نو شدن شکل ظاهری همین ساختمانی است که در اختیار دارید و اصطلاحا می خواهید دستی به سر و گوش آن بکشید. کارهایی مانند رنگ آمیزی دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان، عوض کردن مصالح کف و سقف و بازسازی کمدها کابینت ها، که انجام چنین مواردی حدود سه تا شش هفته زمان خواهد برد و بودجه زیادی نیاز ندارد. 

 

بازسازی اساسی:

برخی مواقع غیر از شکل ظاهری ساختمان، زیرسازی ها و تاسیسات نیاز به تعمیر دارند. و شما هم رنگ کردن و تعویض مصالح ظاهری ساختمان، و هم تعویض لوله های پوسیده و نو کردن سیستم روشنایی را مد نظر دارید. این تعمیرات اساسی دو تا سه ماه زمان نیاز دارد، و ممکن است در طول بازسازی کاملا غیر قابل سکوت باشد. 

 

طراحی نمای بیرونی ویلا

 

بازسازی کامل:

برخی از ویلاها قدمت زیادی دارند، و برای حفاظت از آن باید به بازسازی کامل آن پرداخت که می توان گفت در چنین حالتی نوسازی بنا در دستور کار قرار می گیرد. کارهایی مانند تعمیرات سقف، جابجایی دیوارها اضافه کردن اتاق، ایجاد استخر یا روف گاردن، عایق بندی و… که برای مرمت، تعمیر و پایداری ساختمان انجام می شود و حدود سه تا نه ماه زمان می برد، و در این مدت ویلا قابل استفاده نیست.

با توجه به آنچه گفته شد بازسازی میتواند در دو نوع مختلف انجام شود. نوعی از آن بازسازی سبکی گفته می شود، که در این صورت شکل اصلی و کلی بنا حفظ می شود و تنها با تغییر مصالح و متریال که استفاده می گردد، بازسازی ویلا انجام می شود، و ویلا در هر سبکی که ساخته شده به همان حال باقی می ماند. 

نوع دیگر بازسازی، بازسازی حفاظتی است، که در این صورت هدف پایداری و کمک به ماندگاری فونداسیون اصلی ساختمان است و تغییر بخش های جزئی آن اهمیت ندارد، و دست طراح برای بازسازی و ارائه ایده های جدید باز خواهد بود. و عملیاتی که انجام می شود برای حفاظت از ساختمان اصلی است. 

   

مراحل مختلف بازسازی ویلا

بازسازی ویلا گام به گام انجام می شود، به طور کلی بازسازی شامل تخریب، ساخت بخش های مورد نیاز و طراحی و چیدمان داخلی ساختمان است، که بهتر است قبل از وارد شدن به پروژه بازسازی با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. 

 

بازسازی قسمت های داخلی ساختمان

 
  • اولین قدم بررسی دقیق طرح است. شما باید بدانید که دقیقا چه تغییراتی قرار است در ساختمان انجام شود. برای این کار باید نقشه بنا را در اختیار معمار قرار دهید، تا او قسمت های مختلف را در نظر بگیرد و کاربری هر کدام از فضاها مشخص شود. 
  • قدم دوم برآورد هزینه های بازسازی ویلا است. شما باید در نظر بگیرید، که چه بودجه ای را در اختیار دارید، و هزینه بازسازی ویلا چقدر خواهد بود. محل قرار گرفتن ویلا، عملیاتی که قصد انجام آن را دارید، متراژی که نیاز به تعمیر دارد، مصالح مورد استفاده همه در میزان هزینه ها اثرگذار است و مشورت با کارشناس بازسازی می تواند شما را در صرفه جویی هزینه ها راهنمایی کند. 
  • مرحله بعد بررسی طرح هایی است، که از طرف معمار و طراحان داخلی ارائه می شود. شما می توانید قبل از شروع پروژه ماکت تمام شده کار را ببینید و پیشاپیش از تغییراتی که قرار است انجام شود، مطلع شوید و ایده ها و نظرات خود را  ارائه دهید، تا بازسازی ویلا با سلیقه شما انجام شود. 
  • مرحله بعد کلید خوردن پروژه و شروع تخریب است. برای ایمنی فضای کارگاه باید اقدامات لازم مانند گذاشتن جک، بستن چوب بست و… انجام می شود. در ادامه تاسیسات تعویض می شود، بخش هایی که مورد نیاز است ساخته می شود و ساختمان برای عملیات نازک کاری آماده خواهد شد. 
  • مرحله نازک کاری و طراحی داخلی بسیار اهمیت دارد. تجهیزاتی که برای کلید و پریز انتخاب می شود، نحوه نورپردازی، مبلمان، کابینت و کفپوش که انتخاب می شود، بر نتیجه کار بسیار تاثیرگذار است، و می تواند بر زیبایی فضا اضافه کند. تخصص و تجربه طراح برای ایده پردازی مهم بوده و شما را برای انجام آن راهنمایی خواهد کرد. 
 

بازسازی و نوسازی ویلا

 

در حین پروژه بازسازی شما می توانید آشپزخانه ای مدرن را طراحی کنید. اتاق خواب های مستر دار داشته باشید، و با اضافه کردن سرویس بهداشتی مجهز از امکانت بیشتری برخوردار شوید. تغییر فضای سبز ویلا، جا به جایی درخت ها اضافه کردن چمن مصنوعی، سنگ فرش، احداث استخر، برپا کردن گلخانه های زیبا و چشم نواز، باغبانی حرفه ای و آبیاری سیستمی از جمله خدماتی است، که به کمک طراحان حرفه ای در زمینه بازسازی ویلا انجام می پذیرد.

مشاورین که در زمینه بازسازی فعالیت دارند تلاش می کنند که با صرف هزینه معقول بهترین نتیجه را کسب کنید و در ویلایی که از آن خاطرات خوبی دارید، با مرمت و تعمیر آن سال های زیادی را با آرامش خیال به سر ببرید. 

2 Comments

  • سلام من یه ویلا دارم که خیلی نیاز به بازسازی نداره و فقط می خوام کابینتهاش و یه سری تزیینات چوبی کار بشه چجوریه انجام میدین؟از لحاظ هزینه و اینا

    • با سلام کاربر گرامی، بله شرکت طراحی مانادنا در زمینه بازسازی فعالیت های خوبی داشته و در این زمینه همکاری می کند. اما در خصوص پروژه بازسازی شما و همچنین هزینه های مربوط به آن با کارشناسان متخصص مانادنا تماس گرفته تا شما را به طور دقیق راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *