متراژ کابینت

یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت کابیت ها نحوه محاسبه متراژ کابینت سازان است. تفاوت قیمت های عجیب باعث سر در گمی مشتری شده و حس بی اعتمادی را در مشتری به وجود می آورد. طریقه و دستورالعمل محاسبه متراژ کابینت توسط اتحادیه کابینت سازان تهیه و و در اختیارشان قرار داده شده ولی متاسفانه برخی از کابینت سازان به دلیل پیچیدگی روش محاسبه متراژ نهایی کبینت را زیاد و یا کم میگیند که این موضوع علاوه بر جنس متریال استفاده شده یکی از مهمترین دلایل تفاوت در قیمت دهی کابین سازان است.

شرکت مانادنا چوب بر پایه شفایت در خدمات ارائه شده سعی دارد در این پست روش صحیح محاسبه متراژ کابیت را به شما آموزش داده و دانش شما را در مورد این موضوع بالاتر برده تا با چشمانی بازتر نسبت به این موضوع انتخاب کنید. همچنین میتوانید برای مشاوره دقیق تر و تخصصی با ما تماس بگیرید.

محاسبه ابعادی کابینت

اجزا پکیج کابینت

برای این موضوع ابتدا باید با اجزاء پکیج کابینت آشنا شوید:

1. کابینت زمینی : ( ضریب 60% )

کابینت پایه دار به ارتفاع 72سانتی متر و عمق استاندارد 55 سانتی متر که عمق کابینت های مانا دنا به صورت استاندارد 60 سانتی متر میباشد.( 5سانتی متر فضای بیشتر)

2. کابینت دیواری : ( ضریب 40% )

کابینت به ارتفاع 70 سانتی متر و عمق استاندارد 30 سانتی متر که عمق کابینت های مانا دنا به صورت استاندارد 35 سانتی متر میباشد.( 5سانتی متر فضای بیشتر)

درصورتیکه ارتفاع کابینت دیواری 90 سانتی متر باشد ضریب 60% اعمال میشود.

3. کابین جزیره/ کابینت کمدی( شامل فر ، مایکروفر ، دستگاه قهوه ساز و… ) ( ضریب 180% معادل 3 کابین زمینی )

ارتفاع این کابین 240 سانتی متر میباشد، عمق استاندارد 55 سانتی متر که عمق کابینت های مانا دنا بصورت استاندارد 60 سانتی متر میباشد. (5سانتی متر فضای بیشتر)

4. جزیره: ( ضریب 100% )

شامل کابین و نماهای مورد نیاز به عمق 60 سانتی متر

5. نمای کابینت همجنس دربها برمبنای متر مربع معادل 40% زمینی

می‌توانیم قیمت نمای کابینت همجنس را بر اساس متراژ معادل 40% زمینی برآورد کنیم. برای محاسبه قیمت نمای کابینت، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. متراژ زمینی آشپزخانه را محاسبه کنید. این شامل طول و عرض زمین است. مثلاً، اگر طول زمین 4 متر و عرض زمین 5 متر باشد، متراژ زمینی 20 متر مربع است.

  2. با توجه به متراژ زمینی، متراژ نمای کابینت را محاسبه کنید. بر اساس شرایطی که ذکر کرده‌اید، متراژ نمای کابینت را 40% از متراژ زمینی بگیرید. بنابراین، در این مثال، متراژ نمای کابینت 8 متر مربع است (20 متر مربع × 0.4).

  3. بر اساس متراژ نمای کابینت، می‌توانید با تولیدکننده یا فروشنده کابینت تماس بگیرید و قیمت متر مربع نمای همجنس را بپرسید. سپس، با ضرب قیمت متر مربع در متراژ نمای کابینت، قیمت نمای کابینت را محاسبه کنید.

6. صفحه کابینت: HPL ، کورین ، کوارتز

برمبنای مترطول محاسبه میگردد باعرض استاندارد 60 سانتی متر که عرض استاندارد مانادنا 65 سانتی متر میباشد.( 5سانتی متر فضای بیشتر ، جهت جلوگیری از نشت آب )

و درصورتیکه از65 سانتی متر به بالا باشد تا 90سانتی متر ضریب 1.5 برابر اعمال میشود

7. کابینت دکوراتیو داخل رنگی دوبرابر محاسبه میگردد.

می‌توانیم قیمت کابینت دکوراتیو داخل رنگی را بر اساس متراژ محاسبه کنیم. برای این منظور، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. متراژ کابینت را محاسبه کنید. بر اساس متراژ زمینی آشپزخانه و نسبتی که ذکر کرده‌اید، متراژ کابینت را محاسبه کنید. برای مثال، اگر متراژ زمینی 20 متر مربع باشد و نسبت محاسبه قیمت دکوراتیو داخل رنگی دوبرابر باشد، متراژ کابینت 40 متر مربع خواهد بود.

  2. با توجه به متراژ کابینت، با تولیدکننده یا فروشنده کابینت تماس بگیرید و قیمت متر مربع کابینت دکوراتیو داخل رنگی را بپرسید.

  3. سپس، با ضرب قیمت متر مربع در متراژ کابینت، قیمت نهایی کابینت دکوراتیو داخل رنگی را محاسبه کنید.

8. یراق آلات خاص و اکسسوری بصورت عددی محاسبه میگردد.

عرض محل یخچال : 95 سانتی متر

عرض محل ماشین : 64 سانتی متر

عرض محل فر و مایکروفر : 60سانتی متر

کابینت ام دی اف آشپزخانه

محاسبه متراژ و قیمت کابینت

ردیفشرح کالامتراژواحدضریبقیمت واحد / ریالمبلغ / ریال
1

كابينت زميني ارتفاع 76 عمق 60

3/5متر طول60  %A3.5 × 60 % (A)
2

كابينت ديواري ارتفاع ٩0 عمق 35

3/8متر طول60 %A3.8 × 60 % (A)
3

كابينت كمدي عمق 60

0/6متر طول180 %A0.60 × 180 % (A)
4

جزيره با عمق 60

1/2متر طول100 %A1.2  × 100 % (A)
5

نما

4متر مربع40 %A4 × 40% (A)
6

صفحه روي كابينت عمق 65

4/1متر طول120 %B4.1 × 120 % (B)
7

صفحه روي كابينت عمق 65

1/2متر طول150 %B1.2 × 150 % (B)

 

توضیحات ردیف 1فضاهای اپلایس های مبله مانند ماشین ظرف شویی از طول کابینت های زمینی کم شده است
توضیحات ردیف  5 (2×0.62×2.4) نمای کابینت زمینی (0.62×0.86) /  نمای کابینت دیواری (0.37×0.9) / نمای کابینت کمدی

جمع بندی

حال شما با داشتن اطلاعاتی که در این مقاله کسب کردید خودتان میتوانید متراژ و قیمت کابینت را محاسبه کنید و با چشمی بازتر برای خرید کابینت اقدام کنید. همچنین شما میتوانید با تماس با تیم مانادنا و دریافت مشاوره دقیق و تخصصی بهترین گزینه ها برای آشپزخانه منزلتان را دریافت کنید و حرفه ای کار کنید.

4 Comments

  • سلام ببینید من هم این مقاله رو خوندم هم مقاله های دیگه اما بازم دقیق متوجه نمیشم چوری باید متراژ کابینت اندازه بگیرم فضاهای خالی رومثلا حذف کنم یا نه ! بهتون زنگ بزنیم یه کارشناس میفرستین دقیق اندازه بگیره

    • با سلام کاربر گرامی، بله برای محاسبه متراژ باید برای فضاهای ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال فریزر که یک ابعاد استاندارد دارند را از محاسبه کلی متراژ کم کنیم که در مقاله محاسبه متراژ کابینت در مورد این ابعاد به طور دقیق توضیح داده شده است. برای فرستادن یک کارشناس مجرب برای محاسبه ی متراژ باید با کارشناسان مانادنا تماس بگیرید تا د ر این خصوص شما را راهنمایی کنند.

  • سلام خسته نباشید.برای محاسبه درب نما شما یجا نوشتید ۴۰ درصد زمینی محاسبه میشه بعد اومدید تو جدول ۴×۴۰٪ کردید.بعد تو توضیحات شماره ۵ چندتا نکته برای محاسبه درب نمای زمینی و دیواری و کمدی نوشتید که من اصلا نفهمیدم چی به چیه.ممنون میشم اگه واضحتر توضیح بدید

    • سلام دوست عزیز ، در پاسخ به مسئله ای که ذکر کردید باید خدمتتان عرض کنم که با توجه به جدول میزان متراژ ضرب در میزان ضریب نما شده است. لطفا مطالب را دوباره مطالعه فرمایید و در صورت داشتن هر سوال دیگری در خدمت شما خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *