امروزه یکی از پر طرفدار ترین سابک کابینت ، کابینت کلاسیک لوکس است . آشپزخانه کلاسیک یکی از جدید ترین ، لوکس و پر طرفدر ترین ایده های امروزه می باشد انواع کابینت های کلاسیک در کارگاه های کابین سازی قابل تولید هستند شما حتی می توانید به کارگاه های کابینت سازی بروید و طرح و نقش یا شکل کابینت مورد نیاز خود را مطرح کنید تا برای شما آماده کنند

مطالب بیشتر در مورد: کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت ممبران

انواع کابینت کلاسیک

کابینت های آشپزحانه به چها دسته تقسیم می شود این چهار سبک شامل : ( کابینت کلاسیک چوبی ، کابینت کلاسیک ممبران ، کابینت کلاسیک روکش چوب و کابینت کلاسیک رومی ) است هر کدام از این چهار سبک خصوصیات و جذابیت خود را دارند که در ادامه مطلب با آنها اشنا خواهیم شد .
1 . کابینت رومی
در ساخت این نوع کابینت از طرح های رومی مثل ستون که از طرح های معروف به نام رومی است بهره گرفته اند. نمای این کابینت ها از سبک رومی بهره زیادی گرفته است ولی این کابینت یک سبک ایتالیایی است و برای اولین بار در این کشور تولید شده است این سبک کابینت شامل ستون های از جنس چوب خراطی شده است که شباهت زیادی به ستون های تعبیه شده در روم باستان دارد به همین دلیل این سبک کابینت را رومی نامیده اند. جنس بدنه این سبک کابینت (MDF) سفید است و در بخش درب ها از ام دی اف خام استفاده می شود ( درب ها توسط دستگاه CNC به شکل مورد نظر طراحی می شوند . کابینت رومی را می توان در رنگ های متفاوتی در بازار یافت کرد . جنس صفحه این نوع کابینت به طور معمول از سنگ کوارتز یا سنگ های طبیعی مثل مرمر یا گرانیت استفاده می شود ( در نظر داشته باشید که سنگ های طبیعی بودجه بیشتری می خواهد و شما می توانید نسبت به بودجه خود جنس صفحه را انتخاب کنید )
2 . کابینت کلاسیک روکش چوب
این نوع کابینت تشاب زیادی به کابینت چوبی دارد جنس بدنه این نوع کابینت از (MDF)  سفید و در قسمت درب های این کابینت از (MDF) خام استفاده می شود در دو طرف این (MDF) یک لایه روکش چوب طبیعی پرس می شود. و در نهایت با کمک دستگاه (CNC) شکل های مورد نظر را روی درب ها اجرا می کنند، در این سبک کابینت درب ها رنگ می شود ، رنگ های این نوع کابینت بسیار و گسترده است در این نوع کابینت هم مانند کابینت چوبی ، نمای زیبایی خواهید گرفت . صفحه این نوع کابینت از جنس سنگ کورین استفاده می شود .
3 . کابینت کلاسیک ممبران
این نوع کابینت با نام وکیوم یا کابینت (PVC) شناخته می شود جنس بدنه این سبک کابینت هم (MDF) سفید است و در قسمت درب ها هم (MDF) خام بدون روکش استفاده می شود  درب ها توسط دستگاه (CNC) طرح مورد نظر اجرا می شود و در مرحله آخر روکش وکیوم یا ممبران روی درب ها پرس می شود. جنس روکش ممبران نوعی پلاستیک فشرده است که در رنگ ها و نقش های بسیار متنوعی در بازار موجود است جنس صفحه پیشنهادی برای این نوع کابینت سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز می باشد
. 4 . کابینت کلاسیک چوبی
این نوع کابینت مجلل ترین و لوکس ترین نوع کابینت حساب می شود . جنس بدنه داخلی کابینت کلاسیک چوبی از (MDF) است و جنس درب ها از چوب طبیعی گردو ، راش ، گیلاس ، بلوط و.. که خیلی مقاومت بالای دارند و در ضخامت های متفاوت تولید می شود . درب کابینت کلاسیک چوبی دارای نقش و نگارهای زیباست. این نقش و نگار ها توسط دستگاه سی ان سی ایجاد می شود .این نوع کابینت بعد از مرحله سی ان سی وارد دستگاه رنگ پاش می شود و به خوبی رنگ آمیزی می شوند و شما می توانید این نوع کابینت را در نقش و نگار های متفاوت در بازار یافت کنید معمولا در این نوع کابینت از صفحه های سنگ طبیعی مثل مرمر یا کرانیت استفاده می شود .

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

مزایا
1 . زیبایی کابینت کلاسیک
2 . اصالت کابینت کلاسیک چوبی
3 . تنوع طرح های ظریف بدنه کابینت کلاسیک
4 . متعادل ساختن فضا های بزرگ با کابینت کلاسیک
5 . وجود کابینت کلاسیک با قیمت مناسب در بازار
6 . دوام و عمر بالای کابینت کلاسیک
معایب کابینت کلاسیک
1 . محدودیت اجرا در فضا های کوچک برای کابینت کلاسیک
2 . تمیزکاری سخت کابینت کلاسیک
3 . آسیب پذیری کابینت کلاسیک چوبی در برابر رطوبت
4 . آسیب پذیری کابینت کلاسیک در برابر ضربه و حرارت
5 . گران قیمت بودن کابینت کلاسیک
6 . حساسیت کابینت کلاسیک به اجرا

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *