طراحی و مدل کابینت آشپزخانه روز به روز در حال پیشرفت است و تولیدکنندگان به طور مرتب انواع مختلف و موثر محصولات را معرفی می کنند. دو سبک اصلی مورد استفاده در طراحی آشپزخانه، سبک «مدرن» و سبک «کلاسیک» است. طراحان داخلی با ترکیب و ترکیب این دو سبک اصلی، نوع دیگری از کابینت را طراحی کرده اند که به سبک نئوکلاسیک معروف است. نوع دیگری از کابینت محبوب، کابینت ممبران نام دارد. این مدل کابینت بسیار محبوب دارای طراحی کلاسیک است. زیرا جعبه چوبی محصولی گران قیمت محسوب می شود. این محصول ظاهری مشابه جعبه چوبی را با قیمت کمتر به کاربر ارائه می دهد. برخی از این نوع محصولات مانند “کابینت های فایبرگلاس” با مواد خاصی برای شرایط محیطی خاص طراحی شده اند. در این پست کابینت فایبرگلاس را معرفی می کنیم با ما همراه باشید.

کابینت فایبرگلاس

جنس ورقه ‌های فایبر گلاس از چه می باشد؟

فایبرگلاس نوعی کامپوزیت الیاف شیشه است که از ترکیب پشم شیشه و مواد پلیمری ساخته شده است. علاوه بر این، از مواد اولیه در ترکیب ورق های فایبرگلاس، رنگ های پلی استر و سایر رنگ ها نیز استفاده می شود. از ترکیب این مواد خواص ویژه ای مانند مقاومت در برابر خراش و خوردگی در این ورق ها به چشم می خورد که دامنه کاربرد آنها را گسترده تر می کند. یکی از کاربردهای ورق فایبرگلاس ساخت کابینت آشپزخانه است. 

کابینت فایبرگلاس طراحی مدرنی دارند، برای علاقه مندان به این نوع طراحی، این مدل کمد انتخابی خواهد بود. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید، سراغ کابینت های فایبرگلاس نروید. کابینت های ممبران و کابینت های نئوکلاسیک سبک هایی هستند که مطابق با سلیقه شما هستند. هر دو نوع کابینت با این طراحی منحصر به فرد جلوه ای باشکوه به دکوراسیون منزل شما می بخشند.

مزیت های کابینت فایبر گلاس نسبت به سایر کابینت ها

این مدل کابینت امروزه طرفداران زیادی دارد چراکه مزیت های زیادی دارد که در این جا برای شما لیست کرده ایم:

  • استحکام و دوام بالایی دارند.
  • ضد آب هستند و برای مناطق مرطوب مانند آشپزخانه مناسب هستند.
  • در برابر عوامل مضر مقاوم هستند.
  • برای رنگ های مختلف می توانید از هر رنگی و همچنین رنگ های پلی استر روی ورق های فایبرگلاس استفاده کنید. رنگ های مختلف این کابینت را می توان با نوع دکوراسیون ترکیب کرد.
  • رنگ های مختلف ورق های فایبرگلاس شامل سفید، مشکی، آبی، قهوه ای و خاکستری می باشد.
  • با ظاهری ساده فضای آشپزخانه را مجلل و خاص می کنند.
  • مقرون به صرفه تر از کابینت چوبی هستند.
  • به لطف استفاده از رنگ های پلی استر، سطح صاف و براقی دارند که تمیز نگه داشتن آن آسان است.
  • آنها سبک وزن هستند و به راحتی بسته بندی می شوند.

معایب کابینت فایبر گلاس

کابینت های فایبر گلاس در عین زیبایی که دارند معایبی نیز دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • سطح این مدل مورد حساس و آسیب پذیر در برابر ضربه است.
  • به دلیل براق بودن کابینت فایبرگلاس به راحتی با جسم سخت خراشیده می شود.
  • رگه ها و خطوط را به دلیل انعکاس نور زیاد نشان می دهد.
  • گوشه ها و لبه های کابینت فایبرگلاس تیز هستند.
  • آثار آب، غذا یا اثر انگشت بر روی این نوع کابینت به راحتی قابل مشاهده است، اما نگران نباشید، این لکه ها به راحتی پاک می شوند.

نمای ظاهری کابینت فایبر گلاس چگونه است؟

کابینت های فایبرگلاس ساده اما براق هستند، این ویژگی باعث انعکاس بیشتر نور می شود و محیط را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد. ظاهر براق این مدل به لطف رنگ پلی استری به کار رفته در سطح فایبرگلاس ایجاد شده است. در قاب این مدل کابینت از ام دی اف استفاده شده است که علاوه بر مقرون به صرفه بودن نسبت به چوب، دوام بیشتری نیز دارد. اگر کابینت های براق را دوست ندارید، باید به گزینه های دیگری فکر کنید.

برخی از سبک های کابینت جذابیت و تاثیرگذاری بالایی دارند، اما فاقد روکش براق هستند. کابینت ممبران و کابینت نئوکلاسیک انواعی از مدل غیر براق هستند. ساختار اصلی این مدل کمد نیز از ام دی اف ساخته شده است اما تفاوت آن با مدل فایبرگلاس در لایه رویی کمد نهفته است. اگرچه هر دو مدل کابینت ظاهری مات دارند، اما به دلیل طراحی کلاسیک متمایزشان مورد استقبال طرفداران قرار می گیرند.

آیا امکان طرح روی کابینت فایبر گلاس وجود دارد؟

به دلیل وجود رنگ پلی استر بر روی ورق های فایبرگلاس، نمی توان از هیچ نقشی بر روی این مدل کابینت استفاده کرد. تنها امکان تنوع در این نوع محصول، تنوع رنگ آن است. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان هنگام نصب این کابینت ها از فایبرگلاس دو رنگ برای ایجاد سبک های مختلف در آشپزخانه استفاده می کنند. به این ترتیب و همچنین ایجاد ترکیبی خاص بین کابینت های کاربردی، فضا از سادگی حاصل می شود. طراحان داخلی با بازی با رنگ ها یک آشپزخانه کوچک را شاد و روشن می کنند. گاهی اوقات با قرار دادن رنگ های دیگر در جای مناسب، به فضای آشپزخانه عمق می دهند.

اما اگر به دنبال سبکی از کابینت هستید که طراحی و کارکرد یک کابینت چوبی قدیمی را داشته باشد، باید به سراغ کابینت ممبران یا کابینت نئوکلاسیک بروید. در این مدل از کابینت هر مدل و رول را می توان به کمک دستگاه cnc روی ورق ام دی اف اجرا کرد. در کابینت ممبران به کمک cnc طرحی شبیه به قرارگیری روی چوب روی ام دی اف اجرا می شود. هر کار و جزئیات کوچکی که در زمان های قدیم روی چوب انجام می شد، اکنون با کمک این دستگاه به راحتی روی ام دی اف انجام می شود


در کابینت نئوکلاسیک خطوط صاف یا گرد با استفاده از دستگاه CNC با ظرافت بر روی ام دی اف تراشیده می شوند که ظاهری کلاسیک به کابینت می بخشد. طرح های تحقق یافته در این مدل کابینت متقارن است. انتخاب مدل های کلاسیک نیز به آشپزخانه شما بستگی دارد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهترین انتخاب سبک مدرن یا فایبرگلاس است. کابینت های فایبرگلاس به لطف سطح صاف و ارتفاع زیاد، آشپزخانه را زیباتر و جادارتر نشان می دهد.

کابینت فایبرگلاس
جمع بندی

آشپزخانه قلب هر خانه تلقی می شود، در طول روز خانم های خانه بیشترین وقت خود را در این  محیط می گذراند. طراحی آشپزخانه باید به گونه ای باشد که خانم خانه انرژی بگیرد و در آن احساس خوبی داشته باشد. بدون شک یک خانم قوی هم برای افراد خانه فضای گرمی ایجاد می کند. اگر به فکر تعویض کابینت آشپزخانه خود هستید یا در هنگام ساخت ساختمان به مرحله انتخاب کابینت رسیده اید، سبک مورد علاقه خود را تحقیق کنید. ابتدا به ویژگی های کابینت فایبرگلاس، کابینت ممبران، کابینت نئوکلاسیک و سایر مدل ها نگاه کنید و گزینه مناسب را انتخاب کنید. جهت اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *