کابینت های آشپزخانه می توانند آشپزخانه را زیبا جلوه دهند، اما همچنین می توانند ناهماهنگی در فضا و افسردگی در آشپزخانه ایجاد کنند. به طور کلی عوامل مختلفی در انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه مناسب نقش دارند. دو سبک کمد که امروزه طرفداران زیادی دارند کمد و کابینت مدرن و کلاسیک هستند.


انتخاب لوازم خانگی، رنگ، قرارگیری کنار هم، طراحی کابینت و موارد دیگر بستگی به سبکی دارد که برای تزئین آشپزخانه انتخاب می کنید. اگرچه هر یک از ما اطلاعاتی در مورد کمد لباس های کلاسیک و مدرن داریم. اما عدم شناخت جامع از ویژگی های کابینت مدرن و کلاسیک می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید کابینت مناسب آشپزخانه خود را خریداری کنید، توصیه می شود ابتدا با اصول طراحی آشپزخانه آشنا شوید و تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک را کاملا درک کنید. در این مقاله به بررسی تفاوت های این سوژه با کابینت های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک با توجه به اهمیت موضوع می پردازیم.

کابینت مدرن و کلاسیک

ویژگی های کابینت کلاسیک

شاید فکر کنید کابینت های سنتی یا کلاسیک به مرور زمان جای خود را به کابینت های مدرن داده اند و دیگر طرفداران زیادی ندارند; اما بهتر است بدانید که این سبک کابینت به مرور زمان با ویژگی های جذاب و اصالت خود طرفداران خود را حفظ کرده و هر روز جذاب تر شده است! طراحی و ساخت کابینت ممبران برنزه یا استفاده از رنگ های مهره ای، خاکستری و طوسی برای کابینت کلاسیک باعث افزایش احساس آرامش در فضا می شود. علاوه بر این، گرمای این رنگ‌ها، حکاکی‌های اصلی و باشکوه در کابینت‌ها، طرح‌های تزئینی و زاویه‌دار، همگی از نقاط قوت مبلمان کلاسیک هستند. از دیگر ویژگی های مبلمان کلاسیک اصالت و شکوه آن است که در مبلمان ممبران سفید و طلایی به چشم می خورد.

ویژگی های کابینت مدرن

با گذشت زمان معیارهای انتخاب افراد تغییر کرده است. با گذشت زمان، استفاده از موادی مانند چوب و پی وی سی برای ایجاد کابینت هایی با روکش صاف و یکنواخت با ظاهری ساده رایج شده است. کمدهای مدرن یکی از جدیدترین انواع کمد هستند که از نظر ظاهری با کمدهای کلاسیک تفاوت دارند. مهم ترین ویژگی کمد لباس مدرن، سادگی و تمیزی آن است. این کابینت ها هیچ آثار ظریفی ندارند و از حکاکی و کنده کاری ستون، سنگ قبر و تاج خبری نیست. در بین انواع رنگ های کابینت مدرن، کابینت مدرن سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در بین مردم است.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک شکل اصلاح شده و مدرن تری از کابینت کلاسیک است. این سبک کابینت آشپزخانه بسیار شبیه به سبک های کابینت کلاسیک است. اما اگر تعریف کاملی ارائه دهیم، می توان گفت که کابینت نئوکلاسیک در واقع ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک کابینت آشپزخانه است. در سبک نئوکلاسیک، استفاده از ستون های بزرگ، خاتم کاری غنی و اشباع بی معنی است. در این سبک همیشه سعی در حفظ سادگی و زیبایی کار دارند. این نوع کابینت ها به دلیل ترکیب کابینت های کلاسیک و مدرن طرفداران بیشتری دارد و یکی از پرفروش ترین کابینت ها به حساب می آید.

کابینت مدرن و کلاسیک

اصلی‌ترین تفاوت‌ های کابینت مدرن و کلاسیک

1- یکی از تفاوت های کابینت های مدرن با کابینت های کلاسیک ظاهر آنهاست. کابینت های کلاسیک ظاهری شلوغ، سازنده و خلاقانه دارند در حالی که ویژگی اصلی کابینت های مدرن سادگی است.
2- کابینت های کلاسیک معمولا مقاومت کمی در برابر رطوبت دارند در حالی که کابینت های مدرن اینطور نیستند.
3- یکی دیگر از تفاوت های کابینت مدرن و سنتی، نظافت آنهاست. تمیز کردن کابینت بزرگ (مثلاً تمیز کردن کابینت های سفید) به دلیل کنده کاری و منبت کاری روی آنها کار دشواری است، در حالی که کابینت های چوبی مدرن به دلیل سطوح صاف به راحتی تمیز می شوند.
4- کابینت های کلاسیک زیباتر هستند، از رنگ های سنگین و آرام مانند رنگ چوب استفاده می کنند. در کابینت های مدرن از رنگ هایی مانند سیاه، سفید و غیره استفاده می شود که به فضای آشپزخانه هیجان بیشتری می بخشد.

5- در کابینت های مدرن سعی کنید از رنگ های روشن تری استفاده کنید در حالی که درکابینت های کلاسیک رنگ های مات می خواهید.
6- تفاوت دیگر کابینت مدرن و کلاسیک قیمت دو کابینت است. قیمت کابینت به اجزای مختلفی از جمله ابعاد، سایز و … بستگی دارد. اما تفاوت قیمت کابینت مدرن و لوکس شاید به دلیل کیفیت داخلی کابینت لوکس و انعطاف پذیری آن باشد.
۷- کابینت های مدرن می توانند فضای آشپزخانه را بهبود بخشند در حالی که کابینت های کلاسیک بیشتر برای آشپزخانه هایی با ارتفاع و فضای کافی مناسب هستند.
8- تفاوت کابینت های مدرن و کلاسیک در حس صمیمیت است که در فضای آشپزخانه ایجاد می کنند. بی شک کابینت مدرن و کلاسیک در این راستا اولویت دارند.

تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک

همانطور که گفته شد، کابینت نئوکلاسیک ساده تر و مدرن تر از کابینت کلاسیک است. این کابینت طراحی مدرن و به روز کلاسیک کابینت آشپزخانه است. اگر هم سبک مدرن و هم سبک کلاسیک را دوست دارید، کمد لباس نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در بین انواع کابینت مانند کابینت ممبران و کابینت هایگلاس، کابینت های مدرن و کلاسیک، کابینت های نئوکلاسیک با ویژگی های بهتر و ظاهری جدید طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. این کابینت ها دیگر شبیه کابینت های کلاسیک نیستند و در بیشتر موارد قیمت بیشتری نسبت به کابینت های دیگر دارند. کابینت های نئوکلاسیک همچنان ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده اند که می تواند دلیل تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک باشد.

نکته پایانی

انتخاب کابینت یکی از چالش های هر آشپزخانه ای است. دکوراسیون آشپزخانه به خصوص برای خانم ها بسیار مهم است. اگر به دنبال بازسازی آشپزخانه یا خرید کابینت برای آشپزخانه خود هستید؛ اما اگر بین کابینت مدرن و نئوکلاسیک اشتباه گرفته اید، بد نیست ابتدا تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک را بدانید. در این مقاله سعی کردم تفاوت کمدهای مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک را به شما نشان دهم تا بتوانید در هنگام خرید تصمیم آگاهانه تری بگیرید. جهت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *