احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از رنگ های روشن و خنثی با نقش و نگارهای ساده به عنوان اولین و آخرین انتخاب خود برای دکوراسیون منزل استفاده می کنید. این افراد اغلب الگوهای ساده ای را برای تزئین خانه خود در نظر می گیرند. به این سبک مینیمالیست می گویند. سبک مینیمال نمی تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل خوب است که با سبک کابینت مینیمال آشنا باشید.

کابینت مینیمال

در ساخت کابینت های مینیمال از سبک مینیمال و متریال های مختلفی استفاده می شود مانند: ام دی اف روکش شده یا خام با روکش پلی اورتان. وقتی در مورد کابینت مینیمال صحبت می کنید، می توانید آشپزخانه ای روشن با طراحی ساده را تصور کنید. این نوع آشپزخانه نه تنها نامرتب است، بلکه بزرگتر از حد معمول به نظر می رسد. کابینت مینیمال در اصل کابینت نئوکلاسیک نامیده می شود. با این تفاوت که طراحی ساده تری دارد و به سبک مدرن نزدیکتر است. برای اینکه آشپزخانه آسان، مرتب و شاد باشد، اقدامات زیر انجام می شود.

کابینت پلی اورتان همان کابینت از جنس ام دی اف یا چوبی است که پوششی از رنگ پلی اورتان polyurethane paint روی سطح آن را پوشانده است. رنگ پلی اورتان نسبت به رنگ های دیگر دارای کیفیت و طول عمر بالاتری می باشد. و از نظر قدرت چسبندگی بر روی سطح چوب و ام دی اف خام بسیار مناسب است و سریع خشک می شود. اما به نظر شما به چه دلیل به جای استفاده از ام دی اف ملامینه یا هایگلاس از ترکیب ام دی اف خام با رنگ پلی اورتان استفاده می کنیم؟  در ادامه مطالب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را با شما در میان بگذاریم. کمد کلاسیک لوکس

  • از رنگ های روشن و خنثی به خصوص سفید استفاده کنید
  • استفاده از کابینت مینیمال در آشپزخانه با طرح تخت
  • استفاده از دستگیره های مخفی
  • رنگ دیوار را با کابینت هماهنگ کنید

به حداقل رساندن به معنای سازماندهی چیزهای مهم است. در سبک مینیمالیستی استفاده از اکسسوری ها به حداقل ممکن می رسد و همین امر باعث ایجاد لباس های کوچک برای ایجاد فضایی ساده و شیک شده است.

معرفی کابینت مینیمال

فضاسازی و طراحی کابینت مینیمال

وقتی صحبت از کابینت مینیمال به میان می آید، دیگر خبری از الگوهای پیچیده، دسته های لوکس با رنگ های مختلف و حکاکی ها نیست. از این مورد به عنوان اصلی ترین ویژگی کمد لباس های مینیمال یاد می شود. البته این نوع کابینت ها برای هر خانه و اتاقی مناسب نیستند.
اگر می خواهید خانه ای زیبا داشته باشید باید تناسب خانه را در نظر بگیرید و این یکی از اصول زیبایی است. خانه هایی که فضای زیادی ندارند گزینه خوبی برای یک کابینت کوچک هستند. شما می توانید از کابینت آشپزخانه کوچک تا حدی برای هر محیطی با اندازه استفاده کنید. البته استفاده از عناصر مکمل مانند گل های طبیعی و ایجاد هارمونی رنگی را فراموش نکنید.

متریال مورد استفاده برای کابینت مینیمال

ماشین لباسشویی و اجاق گاز واقع در آشپزخانه سبب رطوبت و گرما می شود که این موضوع می تواند باعث ساییدگی و پارگی شود. بنابراین ابتدا باید از رسیدن رطوبت و گرما به آنها جلوگیری کنیم. در مرحله دوم از متریال مناسبی برای ساخت کابینت استفاده می کنیم که مقاومت در برابر شرایط محیطی را حفظ می کند. بنابراین کابینت‌ ام دی اف یا گلاس انتخاب خوبی به حساب می آیند. ورق پی وی سی ضد آب می تواند بهترین انتخاب برای کابینت زیر سینک باشد. در مواردی که کابینت با رنگ پلی اورتان در محوطه آشپزخانه نصب می شود، مواد تخته سه لا (داخلی چند لایه) گزینه مناسبی برای درب و کف آن محسوب می شود.

کابینت فلزی

اگرچه کابینت های فلزی بسیار بادوام هستند، اما دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. تنها نکته مثبت این نوع کابینت ها ارزان بودن آنها نسبت به انواع دیگر است. کابینت های فلزی از نظر فرمت و رنگ بندی بسیار محدود هستند. بنابراین به مرور زمان منسوخ می شوند.

کابینت ام دی اف

برای ساخت ام دی اف از موادی مانند تخته فیبر متراکم و ذرات چوب استفاده می شود. این نوع مواد در معرض دما و فشار بالا قرار دارند. این ماده با موادی مانند چسب و رزین ترکیب می شود. حدود 75 درصد از سهم بازار متعلق به ام دی اف است. از نظر هزینه این نوع مواد در مقایسه با چوب و مواد دیگر ارزش بیشتری دارد. البته، اگر محدوده قیمت مشکلی ندارد. کابینت پلی اورتان شما نیز انتخاب خوبی است. در ساخت آن از ام دی اف خام و رنگ استفاده شده است.

کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس دارای روکش براق با مقاومت بالا می باشد. سطح براق پانل های شیشه ای تمیز کردن کابینت را آسان و راحت می کند. این نکته دلیل مهمی برای انتخاب این نوع کابینت است. جدا از روکش شیشه، روکش های پلی گلاس و شیشه لمینت نیز به چشم می خورد. البته این دو نوع قیمت بالایی دارند.

رنگ مناسب کابینت‌ های مینیمال

معمولا در آشپزخانه های مینیمالیستی از رنگ های روشن استفاده می شود. رنگ های روشن فضا را برای شما شادتر می کند. مراقب باشید که فضای آشپزخانه یکنواخت نشود. ترکیب دو رنگ راه حل خوبی برای آن است.

کابینت پلی اورتان همان کابینت از جنس ام دی اف یا چوبی است که پوششی از رنگ پلی اورتان polyurethane paint روی سطح آن را پوشانده است. رنگ پلی اورتان نسبت به رنگ های دیگر دارای کیفیت و طول عمر بالاتری می باشد. و از نظر قدرت چسبندگی بر روی سطح چوب و ام دی اف خام بسیار مناسب است و سریع خشک می شود. اما به نظر شما به چه دلیل به جای استفاده از ام دی اف ملامینه یا هایگلاس از ترکیب ام دی اف خام با رنگ پلی اورتان استفاده می کنیم؟  در ادامه مطالب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را با شما در میان بگذاریم. کمد کلاسیک لوکس

استفاده ازچوب و طرح چوب در طراحی کابینت

از سری عناصر اولیه طبیعی می توان به چوب اشاره کرد. چوب نقش مهمی در طراحی کابینت آشپزخانه دارد. از زمان های قدیم تا به امروز مردم موفق به ساختن چیزهای مختلف از چوب شده اند. امروزه استفاده از چوب با رنگ روشن نشان دهنده سادگی است. اگر در طراحی کابینت مینیمال از عناصر چوبی استفاده شود، بدون شک زیبایی آشپزخانه شما را بیشتر خواهد کرد. استایل مینیمال از شلوغی و پرهیز از استفاده از اکسسوری های غیر ضروری جلوگیری می کند. بنابراین کابینت های مینیمال دستگیره ندارند.

معرفی کابینت مینیمال

حداقل هزینه جهت سفارش کابینت مینیمال

هزینه ساخت کابینت بر اساس انتظارات شما تعیین می شود. سادگی منحصر به فرد را می توان در کابینت های مینیمال مشاهده کرد. این نوع ظروف معمولاً ارزانتر از سایر ظروف هستند. به خاطر داشته باشید که هزینه های دیگری نیز برای طراحی کابینت و آشپزخانه وجود دارد. عوامل متعددی از جمله موارد زیر وجود دارد که قیمت یک کابینت را تعیین می کند

  • ابعاد و ابعاد کابینت
  • کابینت مواد اولیه است
  • محل و نوع کابینت (طبقه، کابینت، جزیره)
  • برند لوازم و لوازم
  • نوع صفحه کابینت

سخن پایانی

کابینت مینیمال انتخاب خوبی برای دوستداران سادگی است، همان افرادی که از شلوغی متنفرند و زیبایی را در سادگی می بینند. ممکن است برای شما جالب باشد؛ بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور سبک مینیمالیستی دکوراسیون منزل را طراحی و اجرا کرده اند. کسانی که با فضای محدود روبرو هستند اما آشپزخانه مینیمال و اپن می خواهند می توانند از کابینت های مینیمال  نیز استفاده کنند.با مطالعه صفحه انواع طراحی دکوراسیون داخلی از مطالب بیشتری آگاهی پیدا کنید. 

تماس با ما

جهت اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما همین حالا با ما تماس بگیرید، پذیرای صدای گرم شما عزیزان هستیم.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *